شهرکرد- ایرنا- مجری طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد گفت: حفاری طولانی‌ترین تونل راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول یک هزار و ۵۳۰ متر  روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان این استان پایان یافت.

علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در دیدار میدانی از روند اجرایی پروژه راه‌آهن این استان به همراه جمعی از مسئولان این استان، اظهار داشت: طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد دارای ۱۵ تونل به طول بیش از پنج کیلومتر است که حفاری این تونل‌ها با استفاده از آخرین روش‌های روز دنیا در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون حفاری چهار تونل ابتدایی این پروژه تکمیل شده است و حفاری تونل شماره ۹ که طولانی‌ترین تونل طرح به شمار می‌رود روز چهارشنبه به پایان رسید و تونل شماره ۱۰ نیز به صورت کامل حفاری و آماده ریل‌گذاری  شده است.

صلواتی تصریح کرد: حفاری ۹ تونل دیگر این طرح نیز به موازات یکدیگر و بر اساس برنامه زمان‌بندی با استفاده از روش‌های حفاری مختلف به منظور تسریع در روند اجرا، در حال انجام است.

مجری طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در خصوص دیگر جزییات فنی طرح نیز افزود: در طول مسیر این طرح، پنج دستگاه پل بزرگ پیش‌بینی شده که از ارتفاع ۲۰ تا ۵۰ متر از سطح زمین قرار گرفته‌ است و طول کلی این پل‌ها حدود ۲.۵ کیلومتر بوده که همگی در حال احداث هستند.

صلواتی با بیان اینکه اتصال شهرکرد به شبکه ریلی کشور از مهم‌ترین رویکردهای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد است، اظهار داشت: این طرح بخشی از مسیر پروژه راه‌آهن برقی اصفهان به خوزستان و راه‌آهن سراسری کشور است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در یک سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد پیشرفت داشته و هم‌اکنون با ۳۵ درصد پیشرفت کلی و ۴۴ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی، در حال پیگیری است و با این روند، ریل‌گذاری آن در سال آینده انجام خواهد شد.

مجری طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ادامه داد: این طرح در سال ۱۳۸۵ توسط وزارت معادن و فلزات وقت و با هدف اتصال و دسترسی صنایع و معادن استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور طراحی شد اما محدودیت منابع مانع از اجرای آن شد که پس از آن در سال ۱۳۹۰ به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد و سپس در دستور کار معاونت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان متولی اصلی پروژه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

تاکنون زیرسازی ۴۵ کیلومتر از این مسیر انجام شده است.

برچسب‌ها