تهران- ایرنا- موضوعات فی‌مابین سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران با محوریت زمین استادیوم تختی در خصوص احداث خط ۷ مترو تهران امروز /شنبه/ در نشستی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این نشست در خصوص بررسی موضوع اختصاص زمین استادیوم تختی بابت خط مترو و واگذاری اماکن قابل تهاتر به ورزش تهران انجام شد.  

‌همچنین در نشست مذکور بررسی موضوعات شرکت راه‌آهن شهری (مترو) و اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران (مجموعه ورزشی تختی)، با حضور حسین قاسمی‌نژاد معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان شرکت مترو و سازمان املاک شهرداری و مدیر مجموعه ورزشی تختی، در محل اداره‌کل تشکیل شد.

گفتنی است که پیرو توافقات و ‌جلسات گذشته مقرر شد اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران نسبت به معرفی اماکن قابل تهاتر اقدام و سازمان املاک و مستغلات شهرداری، موضوع را بررسی و پاسخ لازم را اعلام کند.

همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران نیز نسبت‌به بررسی محیط‌ها و زمین‌هایی که امکان تسهیل بارگزاری به نفع ذینفع (اداره‌کل ورزش و جوانان) و یا در صورت معرفی اداره‌کل غیر ذینفع است، اقدام کند.

در این نشست همچنین مقرر شد که موضوع ایمن‌سازی زمین همجوار وزارت ورزش و جوانان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران بر کمک به شرکت راه‌آهن شهری تاکید و اعلام کرد: برای ما هم افزایش سرانه ورزش استان تهران بسیار حائز اهمیت است و علاقه‌مندیم که دراین‌ راستا همکاری و تعامل خوبی داشته ‌باشیم.

قاسمی نژاد تاکید کرد: اماکن مورد نظر این اداره‌کل برای تهاتر باید ‌به افزایش سرانه ورزش استان کمک کرده و موجب توسعه ورزش پایتخت بشود و از سوی دیگر در قبال این تهاتر نیز اداره کل باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشد، لذا باید با درایت با این مهم برخورد کرد تا در آینده مشکل ساز نشود.  

 بر این اساس در تهاتری که با شهرداری صورت گرفت به ازای ۱۷ هکتار از زمین مجموعه تختی برای احداث مترو، پیشنهاد واگذاری مجموعه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به تیم های سرخآبی پایتخت و برخی موارد دیگر از سوی شهرداری به  وزارت ورزش ارائه شد.

گفتنی است با احداث خط مترو در ورزشگاه تختی، مجموعه راگبی و چند مجموعه جنوب ورزشگاه از بین خواهد رفت.

خط هفت مترو از غرب پایتخت با طول ۲۷ کیلومتر از میدان کتاب واقع در شهرک غرب به این مجموعه ورزشی می‌رسد.

ورزشگاه تختی با وسعت افزون بر ۱۰۵ هکتار در شرق پایتخت و در بزرگراه افسریه قرار دارد.