اراک - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان گفت: ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال به اجرای طرح‌های آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی در این شهرستان اختصاص یافت.

«هادی نکویی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی و ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان کمیجان اختصاص یافته‌است.

وی ادامه داد: با اختصاص این اعتبارات عملیات مقابله با بیابان‌زایی در ۱۲۰ هکتار از روستای حسن آباد و عملیات اجرایی مرمت بند خاکی روستای یاسبلاغ شهرستان کمیجان آغاز شده ‌است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان خاطرنشان کرد: ۶ میلیارد ریال این اعتبارات نیز به اجرای طرح مرمت بند خاکی روستای چهرقان این شهرستان اختصاص یافته  است.

نکویی گفت: ۳۰ هزار متر مکعب با بهره برداری از طرح بند خاکی روستای چهرقان شهرستان کمیجان به حجم ذخیره سازی روان‌آب‌های این شهرستان افزوده می‌شود.

وی از توزیع ۲۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرستان کمیجان خبرداد و افزود: انواع سرو خمره‌ای، سنجد و زبان گنجشک به مناسبت هفته منابع طبیعی در بین مردم شهرستان‌ توزیع می شود.

شهرستان کمیجان با جمعیت بیش از ۳۹ نفر در ۱۰۱ کیلومتری غرب اراک واقع شده است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.