زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی از خدمات مددکاری وسایر خدمات بهزیستی بهره مند بوده که۷۵ مددکارحوزه امور اجتماعی و ۵۵ مدد کار درحوزه توانبخشی و پیشگیری با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند.

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی استان زنجان با ۱۱ کلینیک فعال در سطح شهرهای زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره و ۱۳۰ مددکار در حوزه توانبخشی و پیشگیری با دانش فنی و تخصصی خود در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه اساس بهزیستی براساس مشارکت های مردمی پایه ریزی شده و درواقع کار با مردم و برای مردم است  اضافه کرد: جذب مشارکت های مردمی نیاز به اعتماد سازی و ایده و خلاقیت نو دارد و رشد این مشارکت در نیات عام و خاص گره گشایی مددجویان بهزیستی است.

این مسوول ادامه داد: موسسات خیریه مجاز به جذب و تبلیغات مشارکت های مردمی، باید در سامانه ui "یو آی" ثبت نام و کد شناسایی دریافت کنند و در صورت احراز تخلف، موضوع ابتدا جهت لغو پروانه فعالیت و یا پروانه تاسیس به کمیسیون ماده ۲۶ ارسال  می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در این میان موسسات خیریه مکلف هستند هرگونه دریافت مشارکت های مردمی را  فقط جهت پیشبرد اهداف موسسه و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گروه هدف، هزینه کند.

وی با بیان اینکه امروز بیشترین نیاز مددجویان در بخش معیشت، درمان و مسکن است اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۶۴ میلیارد ریال مشارکت به صورت نقدی، غیر نقدی و خدماتی توسط موسسات خیریه جمع آوری و جهت حل مشکلات افراد نیازمند توزیع شده است.

محمدی افزود: ۸۶ موسسه خیریه غیردولتی با مجوز سازمان بهزیستی در استان وجود دارد که فعالیت این موسسات با حضور خیرین و مردم موجب توسعه کمی و کیفی خدمات بهزیستی به اقشار تحت پوشش سازمان و مشارکت بیشتر آحاد مردم و خیرین در رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکای اجتماعی بهزیستی اغلب به عنوان موسسه خیریه مجوز گرفته اند و تعهدات و مسوولیت هایی که انسان ها در فرایند اجتماعی و تعامل با دیگران دارند را به عنوان مسوولیت اجتماعی اجرا می کنند .

به گفته وی، این مراکز با جمع آوری کمک های مردمی و تشویق آنان به خیر جمعی و پذیرش مسوولیت اجتماعی و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گروه هدف، اقدام می کند.