مهاباد - ایرنا - کارشناس مسوول مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: ۱۲ ایستگاه جمع آوری کمک‌های مردمی به مناسبت "روز احسان و نیکوکاری" برای دریافت کمک‌های مردمی در سطح این شهرستان برپا می‌شود.

رحمان رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ پایگاه ثابت جمع آوری کمک های مردمی از روز ۱۳ اسفندماه (چهارشنبه هفته جاری) در میادین اصلی و پرتردد داخل شهر و یک پایگاه اصلی ثابت نیز در اداره کمیته امداد مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ۹ پایگاه نیز در قالب تیم‌های ۲ و سه نفره به صورت سیار در سطح شهرستان برای دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی شهروندان به مناسبت روز احسان و نیکوکاری اقدام خواهند کرد.

کارشناس مسوول مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال تاکنون هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از طریق کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد این شهرستان جمع آوری و در اهداف مختلف هزینه شده است.

رشیدی تاکید کرد: کمک‌های مردمی جمع آوری شده صرف کمک به نیازمندان، دانش آموزان، بیماران صعب العلاج ، ایتام و فقرای زیرپوشش کمیته امداد مهاباد خواهد شد.

وی گفت: یکی از پایگاه‌های این اداره نیز که مقرر شده بود روز جمعه در محل برگزاری نماز جمعه مستقر شود، به علت تعطیلی نمازجمعه در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دایر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: افراد خیّر می توانند در صورت تمایل با واریز وجوه نقد خود به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ و شماره کارت ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۲-۲۳۱۰  بانک ملی، در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، پنج هزار و ۲۴۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، یکهزار و ۵۰ دانش آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.
هر ساله در آستانه سال جدید به مناسبت روز احسان و نیکوکاری کمیته امداد با برپایی ایستگاه هایی به این مناسبت اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و تحویل این کمک های نقدی و جنسی به نیازمندان می کند.
از ۱۳ تا ۲۰ اسفند ماه به نام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «عیدی برای همه» است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای تاسیس شده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران است که با هدف کمک به خانواده های نیازمند و رفع نیازهای آنها با فرمان امام راحل راه اندازی شد.