مرتضی ضامنی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ و تا ابتدای اسفند ماه هشت هزار مالک دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: به رغم همه مشکلات در زمینه تامین خودرو در بحث فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین افزایش ۱۵ درصدی قیمت ها که در عمل برنامه ریزی برای ما و همچنین رانندگان تاکسی را دشوار کرده بود، اما توانستیم به هدفگذاری که در مبحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای سال ۹۹داشتیم، برسیم.
ضامنی افزود: طبق تفاهمی که با شرکت خودروساز صورت گرفته، دو نوع خودروی پژو ۴۰۵ و سمند مجوزهای لازم برای کاربری تاکسی را اخذ کردهاند و متقاضیان زیادی در شهرهای مختلف به ویژه کلان شهرها اعلام آمادگی کردهاند تا در فرآیند نوسازی شرکت کنند و اکنون نیز همین دو خودرو مشمول نوسازی هستند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: با استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر که کمکی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی است، همه تلاشها در وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی این است که از آن استفاده مطلوب شود، تا با بهبود شرایط تولید خودرو و قیمت آن و مشارکت خودروساز و همکاری بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی بیتوانیم در سال آینده هم به هدفگذاری های انجام شده برای نوسازی برسیم.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون فقط از دو نوع محصول ایران خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده می شود، ظرفیت تولید خودروساز در این زمینه برای ما خیلی مهم است تا بتوانیم به هدف گذاری نوسازی ۳۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ برسیم.
ضامنی گفت :به دنبال طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری از اسفند ۱۳۹۴ با همکاری دستگاههای مختلف از جمله سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری ها تا کنون ۷۵ هزار و ۷۲ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.