مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: کانونهای خادمیاری رضوی نباید محل خط کشی جناحی باشد، هر کسی به یک جریانی علاقه دارد اما دستگاه امام رضا(ع) بالاتر از همه اینهاست و کانونها هم طوری باشند که همه مردم آنها را از خود بدانند.

خادمیاران افرادی هستند که به صورت داوطلبانه و خالصانه بخشی از توانایی‌های خود را با سازماندهی آستان قدس رضوی برای خدمت به مشتاقان، زائران و مجاوران حرم رضوی، مستمندان و مستضعفان سراسر کشور و همچنین خدمت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به کار می‌گیرند.

حجت الاسلام احمد مروی روز سه‌شنبه در جمع دبیران کانونهای خادمیاری آستان قدس رضوی افزود: امام، رهبری و انقلاب سرلوحه کارهای ما هستند و کارهایی که انجام می‌دهیم نباید انگ انتخاباتی بخورد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همان طور که در راهپیمایی و انتخابات، خط کشی نمی‌کنیم باید برای کار خیر هم راه را برای همه باز کنیم خدا برای حج استطاعت مالی و مشرک نبودن را شرط قرار داده است و نگفته کسی که نماز اول وقت می‌خواند و روزه می‌گیرد به حج بیاید و ما هم باید خدایی کار کنیم.

مروی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان اظهار داشت: ائمه و علمای بزرگ ما بر رسیدگی مادی و معنوی به نیازمندان اهتمام داشتند و در اعمال مستحب هیچ چیز بهتر از رسیدگی به نیازمندان نیست.

وی با بیان این که مراقبت از نیروهای خادمیار بسیار مهم است افزود: دستگاه امام رضا(ع) مورد اعتماد مردم است و هر کسی که با این دستگاه ارتباط دارد باید از هر جهت مورد اعتماد باشد چیزی که به اعتماد مردم ضربه بزند خیر نیست و شر است و تنها نیرویی که می‌توان بر او نظارت کامل کرد را باید جذب کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در کمک به نیازمندان احترام به مردم باید حفظ شود و کمک و خدمت نباید به گونه‌ای باشد که شخصیت و حرمت نیازمندان از بین برود. اگر بسته معیشتی می‌خواهیم اهدا کنیم اول خودمان یک بار امتحان کنیم آیا برنج یا ماکارونی که می‌دهیم کیفیت لازم را دارد و خانواده خودمان از آن می‌خورند؟ باید کالایی که می‌دهیم خوب و مناسب باشد و کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

مروی افزود: در انجام کار خیر و کمک به نیازمندان نباید رقیب خیریه‌ها باشیم. تجربیات خود را به خیریه‌ها منتقل کنیم و آنها را هم کمک کنیم تا رشد کنند.

در پایان این نشست کتاب دستاوردهای دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانهای کشور نیز رونمایی شد.