شهردار مشهد روز سهشنبه در این مراسم گفت: دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه با هزینه ۱۷۰ میلیارد ریال انجام شده و در احداث این ایستگاه به دسترسی مناسب افراد دارای معلولیت توجه ویژه شده است.
محمد رضا کلایی افزود: پروژههای عمرانی زیادی در نقاط مختلف شهر در حال اجراست که تعدادی از آنها از جمله پایانه و توقفگاه بزرگ آزادی پنجشنبه این هفته توسط رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در ایستگاههای شهید کاوه، الندشت و سعدی خط دو قطار شهری مشهد تنها یک دسترسی به بهرهبرداری رسیده بود که اکنون دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه نیز افتتاح شد و دراختیار شهروندان قرار گرفت.
کیانوش کیامرز افزود: دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه، دو پله برقی و آسانسور برای استفاده افراد دارای معلولیت و سالمندان دارد و دسترسی دوم در ایستگاه سعدی نیز تا پایان سال و ایستگاه الندشت تا اوایل سال آینده آماده بهره برداری میشود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: توسعه صنعت مدرن قطارشهری کار بسیار سخت و دشواری است، در عین حال، بهرهگیری از این صنعت حمل و نقل عمومی، در کلانشهرها نقس به سزایی در تسهیل و روانسازی ترافیک، غلبه بر آلودگی هوا و بحثهای پدافند غیرعامل دارد و جا به جایی مسافر نیز در سریعترین زمان ممکن میسر میشود.
حمید رضا موحدی زاده افزود: امید است علیرغم همه تنگناها و مشکلات مالی پیشروی کشور و مدیریت شهری، به وعدههای داده شده در سال ۱۴۰۰ دست یابیم و ایستگاه سلامت و پایانی خط ۲ نیز در سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهرهبرداری برسد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
مشهد- ایرنا- دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه در خط دوم متروی مشهد طی مراسمی به بهرهبرداری رسید.