ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۱۰ روز گذشته، شاهد افزایش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها هستیم که این امر نشان از افزایش سرعت شیوع کرونا در استان است.

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی جزء ۴ استانی است که ویروس بیشتر از سایر استان ها در آن جولان می دهد که به همین علت، نیاز است که همه شهروندان رعایت های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: میزان رشد بیمارستان در آذربایجان غربی بیشتر شده و به ترتیب شهرستان های نقده با ۹ صدم درصد، اشنویه با هشت صدم درصد، میاندوآب و ارومیه با پنج صدم درصد و خوی و شاهین دژ با چهار صدم درصد بیشترین رشد شیوع را طی روزهای اخیر داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره ویروس جهش یافته انگلیسی نیز بیان کرد: با شیوع این نوع ویروس در کشور همسایه، عراق احتمال ورود ویروس از این طریق به استان وجود داشت که اقدامات کنترلی با هدف جلوگیری از ورود به ویژه در مرزهای جنوبی استان تشدید شد.

دکتر آقازاده ادامه داد: طبق پروتکل ها، رانندگانی که به کشور می آیند، باید نتیجه تست پی سی آر منفی را به همراه خود داشته باشند.

وی درباره علائم کرونای جهش یافته انگلیسی بیان کرد: علائم این کرونا در مدت ۷۲ ساعت بروز می کند و این نوع، بدخیم تر است و بیمار به شدت بدحال می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان های با بیشترین شیوع کرونا در کشور بوده به طوری که حدود ۱۱۴ هزار نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که هفت درصد کل مبتلایان کشوری است.

سهم جمعیتی آذربایجان غربی از کل کشور، چهار درصد است.