ایلام - ایرنا - نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش رقم تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی کشور شد.

به گزارش ایرنا، بهزاد علیزاده روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: افرادیکه به سن بازنشستگی می رسند هزینه های زیادی دارند و تازه گرفتاری آنها برای سامان دادن فرزندانشان شروع می شود به همین خاطر باید تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

وی همچنین از قطع بیمه حمایتی قالیبافان و کارگران ساختمانی انتقاد کرد و افزود: تامین اجتماعی با توجه به منابع بودجه باید از این صنوف و کارگاه های صنفی حمایت کند.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس یازدهم تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در راستای تسهیل و حمایت از واحدهای تولیدی باید بدهی تامین اجتماعی این واحدها بخشوده شود. 

علیزاده همچنین خواستار تجهیز و بهبود شرایط نیروهای بیمارستان زاگرس ایلام شد و اضافه کرد: یک درمانگاه عمومی در دهلران داریم که با توجه به جمعیت این شهرستان انتظار داریم، تخصصی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به فاصله مسافتی شهرستان آبدانان تا مرکز استان نیاز است مجوز درمانگاه برای این شهرستان نیز صادر شود.

نماینده مردم دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین برای شهرستان بدره نیاز است که شعبه نمایندگی تامین اجتماعی در این شهرستان تاسیس شود.

وی در ادامه به بحث بیکاری جوانان تحصیل کرده ایلامی اشاره کرد و از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خواست با کمک هلدینگ های زیر مجموعه با مشارکت در طرح های اقتصادی به توسعه استان و رفع مشکل بیکاری ایلام کمک کند.

وی یادآور شد: ایلام در طول ۴۲ سال گذشته با وجود ظرفیت های نفت و گاز و کشاورزی از نظر سرمایه گذاری مورد بی مهری قرار گرفته و باید نگاه مسوولان به استان تغییر کند تا ایلام توسعه یابد.

علیزاده گفت: نیروهای انسانی توانمند و تحصیل کرده بسیاری در استان وجود دارد که می توان از این ظرفیت برای اشتغالزایی بهره گرفت.