مهاباد- ایرنا- رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: امسال پنج زندان در سطح کشور از محدوده شهری خارج و به بیرون از مناطق مسکونی منتقل شد.

محمدمهدی حاج محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند احداث و فرآیند زندان در خارج از محدوده شهر با تاخیر مواجه شده است، افزود: برای اجرای این طرح نیاز به توجه و همکاری بیشتر دولت در راستای تامین منابع برای انتقال زندان ها به خارج از محدوده شهری هستیم.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در داخل زندان های کشور نیز گفت: در سایه اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و همکاری زندانبان و زندانیان آمار ابتلا و فوتی ناشی از کرونا به نسبت جمعیت زندان بسیار کمتر از بیرون است.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت در داخل زندان بسیار بیشتر از بیرون از زندان است، اظهار داشت: مدیریت خوب و قابل توجهی در امر رعایت پروتکل های بهداشتی در زندان ها انجام شده و همین امر موجب کنترل کرونا در داخل زندان های کشور شده است.

رییس سازمان زندان های کشور گفت: به مناسبت سفر رییس دستگاه قوه قضاییه به آذربایجان غربی ۲ میلیارد ریال کارت هدیه و ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک معیشتی به خانواده های نیازمند زندانیان اهدا شد.

حاجی محمدی از تحقق میزان اشتغال محکومان واجد شرایط خبر داد و گفت: امسال ۵۰ درصد محکوما واجد شرایط در سطح کشور صاحب شغل و کار شده اند که این رقم در آذربایجان غربی به ۵۴ رسیده است.

وی با بیان اینکه مهم ترین علت ارتکاب بزهکاری نبود شغل و بیکاری است، گفت: باید تلاش کنیم در راستای اشتغال و درآمد پایدار خانوارها اقدامات جدی انجام شود تا آمار مجرمان به حداقل برسد.

به گزارش ایرنا، سفر رییس سازمان زندان ها به آذربایجان غربی در حاشیه سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به آذربایجان غربی انجام گرفت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی، امروز در راس هیاتی از دستگاه قضایی کشور وارد این استان شد و مورد استقبال مسوولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

بررسی وضعیت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی و پیگیری مهمترین مشکلات مردم استان از مهمترین اهداف این سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به شمار می رود.