به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) «سعید رسولی» هنگام دیدار ازغرفه ایدرو در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی افزود: داخلی سازی و تولید انبوه چرخ منوبلوک نقش موثری در صرفه جویی ارزی و توسعه صنعت ریلی دارد.
وی همچنین کیفیت مناسب محورهای لوکوموتیو و واگنهای باری و مسافری ساخته شده در مجتمع فولاد اسفراین که علاوه بر نیاز داخل در توسعه بازارهای صادراتی موفق بوده را پیشرفتی جدی ارزیابی کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه های ایدرو برای نوسازی و توسعه صنایع ریلی و ایجاد زنجیره تامین تجهیزات اصلی واگنهای مترو در کشور ابراز خرسندی کرد .
در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی از غرفه ایدرو ، مدیران ایدرو و مجتمع صنعتی اسفراین درخصوص طرح تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترو برای ۹ کلانشهر کشور و تولید آزمایشی چرخ منوبلوک توضیحاتی را ارائه کردند.
شرکت مجتمع صنعتی اسفراین از شرکت های تابعه ایدرو به طور آزمایشی تولید چرخ منوبلوک را به روش آهنگری شده طبق استانداردهای بین المللی را آغاز کرده و تستهای آزمایشگاهی کیفی را پشت سر گذاشته است. چرخ یکپارچه فولادی یا منوبلوک قطار از تجهیزات اصلی مورد نیاز واگن های باربری و مسافربری است.
هشتمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی تا ۱۶ اسفند سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران دایر است.