تهران – ایرنا - سازمان امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن جمعه شب در گزارشی اطلاعاتی از فعالیت القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی آن موسوم به ولایت مأرب خبر داد.

به گزارش ایرنا از المسیره، در گزارش دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن، پناهگاه‌ها، خانه‌ها و مزارع مورد استفاده تررویست‌های القاعده در استان مأرب، هتل‌های محل سکونت، انبارهای سلاح و تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی و مسیرهای  رفت و آمد آن ها به مأرب و رابطه آن ها با ائتلاف سعودی و حضورشان در جبهه های جنگ، مشخص شده است.

این نهاد امنیتی و اطلاعاتی یمن در ادامه تاکید کرده که با ارائه این اطلاعات، قصد دارد حجم توطئه‌ها علیه ملت یمن و میزان حمایت و تسهیلاتی که این عناصر تروریست توسط کشورهای متجاوز و در راس آن آمریکا دریافت می‌کند را آشکار کند.

سازمان امنیت و اطلاعات یمن در پایان آورده است که گزارش دقیق خود در این باره را با نقشه‌ها و جزئیات کامل آن در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر خواهد کرد.

پیش‌تر «عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کند.

تاکنون شماری از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در بخش‌های جنوبی یمن توسط نیروهای امنیتی دستگیر یا کشته شدند.

عربستان و امارات متحده عربی با عنوان ائتلاف عربی بخش‌هایی از مناطق جنوبی یمن را در کنترل خود دارند و بسیاری از عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در این مناطق حضور دارند و فعال هستند.

ائتلاف عربی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.