به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشآموزان، حجتالاسلام حامد تقدیری در مراسم اختتامیه اولین فراخوان فعالیت های فرهنگی مربی محورِ مدرسه ایده های نو دانش آموزی، اظهار داشت: سفر تجربه های مشترکی است که معمولا همه تجربه کردهایم اما هنوز اردوی مشهد مقدس سیر، برنامه، طرح و تجربه خاصی پیدا نکرده است.
وی اضافه کرد: یک بانک تجربه نداریم یعنی این که همه مربیانی که دغدغه تعلیم و تربیت دارند، وقتی به این شهر مقدس می روند، بگویند مربیان نوآور در این عرصه از چه نوآوری هایی استفاده کردند.
رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با یادآوری انواع تجربه نگاری گفت: گاهی تجربه نگاری از یک اتفاق، حادثه، عملیات و ماجرا انجام میشود، به طور مثال یک مربی در یک امدادرسانی زلزله کرمانشاه یا سی سخت حضور پیدا کرده و از حوادث روزهای اول صحبت میکند و این که چگونه توانسته است دانش آموزان را همراه کند.
حجتالاسلام تقدیری ادامه داد: همچنین برخی افراد، طرحی را انجام ندادند اما برداشت های آنها این است که این طرح می تواند کمک کار باشد، مجموع این موارد می تواند یک محتواهای تجربه نگاری را رقم بزند.
وی با بیان این که مربی باید همیشه یک دفترچه به دست داشته باشد و هر اتفاقی که افتاد و هر نکته ای را یادداشت کند و یادداشت هایش را تایپ کند، خطاب به مربیان اظهار داشت: هیچ موردی را بدون مکتوب کردن رها نکنید. یا حداقل به صورت صوتی یکجایی نگه دارید.
رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تصریح کرد: مربی باید تجربیاتش را مکتوب کند و تلاش کند تجاربش را با دیگران به اشتراک بگذارد.
حجت الاسلام تقدیری با تأکید بر این که باید مخاطب شناسی را قوی کنیم، گفت: کارها و نوآوری های تربیتی یک قالب است. هر چقدر قالب های ما جذاب و نو، مطابق با مخاطب نوجوانی باشد، بهتر می توانیم کارهایمان را دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: در ایام کرونا، مربیان در گذشته با دانش آموزان تعامل مستقیم داشتند یعنی شاگردان را جایی می بردند و ارتباط مستقیم داشتند و انس ایجاد می شد اما درکرونا کاری نمی توانند بکنند. دلیل این است که بلد نیستند محتوایشان را در ظرف خوشگلی جلوی مهمان که نوجوان است، بگذارند.