ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: هیچ کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های قدیمی این سازمان نخواهد شد و اداره کل بیمه سلامت در سطح استان هیچ گونه تماس تلفنی برای صدور هیچ نوع کارتی را ندارد.

فریده جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمه‌ای  و حذف کاربرد دفترچه‌های درمانی، برخی ازشرکت‌ها و افراد سودجو ضمن برقراری تماس تلفنی یا در فضای مجازی  با بیمه شدگان  و  بهمردم وعده‌های غیر واقعی می‌دهند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها  در قبال اخذ مبالغی با ترفند های" صدور کارت بیمه سلامت "یا "کارت هوشمند بیمه " و عواملی از این قبیل اقدام به سود جویی می‌کنند.

سرپرست اداره کل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تمامی خدمات بیمه‌ای  این اداره کل  در استان توسط ادارات بیمه سلامت و دفاتر نمایندگی و پیشخوان‌ها و خدمات الکترونیکی غیرحضوری سازمان انجام می‌گیرد.

جعفری افزود: این سازمان به هیچ وجه برای ارایه خدمات به  افراد، از تماس تلفنی استفاده نکرده و هر گونه فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی اداره کل بیمه سلامت ایران به آدرس www.ag.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه ملی و رسانه های جمعی معتبر صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.