فریده جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمهای و حذف کاربرد دفترچههای درمانی، برخی ازشرکتها و افراد سودجو ضمن برقراری تماس تلفنی یا در فضای مجازی با بیمه شدگان و بهمردم وعدههای غیر واقعی میدهند.
وی ادامه داد: این شرکتها در قبال اخذ مبالغی با ترفند های" صدور کارت بیمه سلامت "یا "کارت هوشمند بیمه " و عواملی از این قبیل اقدام به سود جویی میکنند.
سرپرست اداره کل بیمهسلامت آذربایجانغربی گفت: تمامی خدمات بیمهای این اداره کل در استان توسط ادارات بیمه سلامت و دفاتر نمایندگی و پیشخوانها و خدمات الکترونیکی غیرحضوری سازمان انجام میگیرد.
جعفری افزود: این سازمان به هیچ وجه برای ارایه خدمات به افراد، از تماس تلفنی استفاده نکرده و هر گونه فراخوان عمومی از طریق سایت رسمی اداره کل بیمه سلامت ایران به آدرس www.ag.ihio.gov.ir و یا از طریق صدور پیام در رسانه ملی و رسانه های جمعی معتبر صورت میگیرد.
وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.
بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوقهای بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شدهاند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجانغربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) میباشند.