ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران از بیابان زدایی پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز شنبه در دیدار مدیر و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران بمناسبت هفته منابع طبیعی گفت: اقدامات منابع طبیعی در بیابان زدایی، جنگل کاری و کاشت نهال طی سال جاری قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه جنگل و مرتع در حوزه دهلران به ازای هر نفر یک هکتار است، افزود: امسال ۱۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی در حوزه های مختلف منابع طبیعی شهرستان برای بیابان زدایی ، جنگل کاری و آبخیزداری هزینه شده است.

فرماندار دهلران با اشاره به اقلیم خاص و شرایط آب و هوایی این شهرستان تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل ها و بیابان زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه به محیط زیست، توسعه جنگل ها و مبارزه با بیابان زدایی گسترش یافته است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز در این دیدار یادآور شد: بمناسبت هفته منابع طبیعی یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال در بین پاسگاه های مرزی شهرستان دهلران توزیع می شود.

نصراله پارسه اضافه کرد: سالیانه در شهرستان دهلران حدود ۲۵۰ هزار اصله نهال تولید می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید نهال در سال جاری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله رسیده و این کار برای توسعه کشت درخت اکالیپتوس و تامین نهال مورد نیاز ادامه می یابد.

وی گستره جنگل های طبیعی دهلران را ۹۰ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز در معرض فرسایش بادی است که اقدامات لازم برای جلوگیری از این رخداد نیز در دستور کار است.

۲۵۹ هزار هکتار اراضی بیابانی در شهرستان گرمسیری دهلران وجود دارد.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.