کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به رویکرد مردم‌گرایانه رییس قوه قضاییه در ۱۸ ماه اخیر و تاکید بر رفع مشکلات مردم گفت: در این مدت همکاران ما در دادگستری استان بیش از ۱۰۶ هزار ملاقات حضوری و درخواست مردمی را پیگیری کردند که این آمار در کشور بی‌نظیر است.

پرویز توسلی‌زاده روز سه‌شنبه در آیین آزادسازی ۶۷ زندانی توسط حقوقدانان بسیجی استان که در سرسرای شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید به دنبال آسان کردن کار و زندگی برای مردم باشیم که با تاکید رییس قوه قضاییه در این ۲ سال، این موارد به صورت ویژه در دستگاه قضایی استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درهای دادگستری به روی همه مردم باز است گفت : در راستای حل مشکلات مردم باید همه مراجعان را راضی نگه داریم، آنهایی که حقی دارند حقشان را می‌گیریم و بقیه را هم باید نسبت به حکمشان قانع کنیم.

یک هزار و ۲۰۰ زندانی کرمانشاهی در طرح پایش زندانیان آزاد شدند

توسلی‌زاده یکی دیگر از سیاست‌ها و برنامه‌های رییس قوه قضاییه را کاهش جمعیت کیفری اعلام کرد و اظهار داشت: سرلوحه کار دادگستری استان سازش است و ما از هر برنامه‌ سازشی که منجر به مختومه شدن پرونده‌های قضایی می‌شود حمایت می‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه یکی دیگر از راه‌های حل مشکلات مردم را طرح پایش و غربالگری زندانیان عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح از مجموع ۱۷ هزار زندانی که در کل کشور آزاد شده است در استان کرمانشاه بیش از یک هزار و ۲۰۰ زندانی آزاد شد که این افراد هیچ‌گونه خطری برای جامعه نداشته و اغلب آنها شاکی خصوصی هم نداشتند.

وی از رصد روزانه جرایم و افراد ناآرام استان خبر داد و افزود: امنیت جامعه مهمترین اولویت ما است و با رصد روزانه جرایم و مجرمان و با حمایت همه دستگاه‌های امنیتی استان، اجازه نمی‌دهیم آرامش مردم مختل شود.

توسلی‌زاده با اشاره به چهارمین مرحله آزادسازی زندانیان که منجر به آزادسازی ۳۵۰ زندانی در استان توسط حقوقدانان بسیجی شد، گفت: سازمان بسیج حقوقدانان در راستای کاهش جمعیت کیفری همکاری خوبی با دستگاه قضایی داشته و توانسته است با حرکتی زیبا و استفاده از ظرفیت بسیج جمعی از زندانیان را به آغوش گرم خانواده برگرداند.

در انتهای این مراسم چهار زندانی به صورت نمادین و به نمایندگی از سایر زندانیان حکم آزادی خود را با امضای رییس کل دادگستری استان کرمانشاه دریافت کردند.