به گزارش ایرنا، احسان الله حجتی در دیدار با منتخبان انتخابات خانه مطبوعات و رسانه های کشور افزود: آنچه نیازمند آسیبشناسی است، محتوا و کارکرد یک رسانه است و اصلیترین وظیفه معاونت مطبوعاتی، هدایت برای ارتقای رسانه و کمک به رشد آن است.
وی ادامه داد: لذا ساختارها، قوانین و اعطای یارانه برای ارتقای آن تاثیر گذار است و این اثرگذاری هم جایی ندارد مگر اینکه نسبت رسانه با مخاطب مستقیم شود و مهارتش تقویت و توسعه پیدا کند.
حجتی اضافه کرد: در سال آتی بر اساس ارزشیابی جدید به مطبوعات یارانه تعلق می گیرد و اگر مطبوعات در رتبه بندی ضریب کیفی مشارکت نکنند، امتیازات قبلی آنها لحاظ و پابرجا نخواهد ماند.
وی در مورد تأثیر امتیازات رتبه بندی در تخصیص یارانه گفت: امتیازات رسانه به عنوان یک ضریب عددی که در تقسیم بودجه اختصاص یافته، در هر نوبت موثر است.