صفا صبوری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از زیرگذر گلوبندک افزود: این زیرگذر از پروژه های بسیار مهم از نظر ایمنی و راحتی برای مردم تهران است چون ایستگاه مترو ۱۵ خرداد ۲ دستگاه پله فقط دارد و متاسفانه آسانسور یا پله برقی نداشت.
وی یادآورشد: پله های حرکتی هم در این ایستگاه کم بود و پیش بینی شد که این زیر گذر راه اندازی شود تا معبر خیابان خیام هم برای عابر پیاده حذف شود و اکنون قسمت غربی افتتاح شده است.
صبوری اظهارداشت: قرار بود قسمت شرقی این زیرگذر نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح شود اما بنا بر تاکید شهردار تهران، مقرر شد با افزایش شیفت کاری، تا پایان تابستان سال بعد این بخش به بهره برداری برسد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: با بهره بردار از این پروژه، از سویی افراد دارای معلولیت و کم توانان حرکتی می توانند از هشت دستگاه آسانسورهای تعبیه شده استفاده کنند و چهار ست پله برقی پیش بینی شده نیز تردد را برای شهروندان آسانتر کند.
وی برآورد مجموع ۲ ضلع پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و در خصوص پروژه های مشابه برای تسهیل عبور و مرور شهروندان خاطرنشان کرد: ما ۲ مدل پروژه داریم که یک سری از آنها نیمه کاره بود که آنها را به پایان رساندیم و چند مورد باقی مانده نیز در ماه های آتی به بهره برداری می رسد و بخش دیگری از آنها نیز، مدل جدیدی از پروژه های عمرانی انسان محور است.
صبوری ادامه داد: در پروژه های انسان محور، مناطقی را که در آن محله ها با راه اندازی بزرگراه ها قطع شده است،به هم پیوند داده میشود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه با احداث این پهنه های بزرگ زندگی را به محله ها باز می گردانیم، اضافه کرد: در این پهنه ها خودروها تردد نخواهند کرد و مدل جدیدی است که اکنون در ۲ نقطه از تهران یکی در محله سبلان بر روی بزرگراه امام علی و دیگری در سعادت آباد بر روی بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دست اجرا است.
صبوری در خصوص توسعه خدمات عمرانی برای مناطق کمتر برخوردار شهر تهران نیز گفت: اغلب پروژه هایی که در دست اجراست و امسال به بهره برداری رسید، در جنوب تهران و مناطق کمتر برخوردار بود و سعی شده است تا عدالت توزیع پروژه ها را به این طریق رعایت کنیم.
پروژه زیرگذر گلوبندک تهران در قلب تهران واقع است و با توجه به تاریخچه پایتخت و ساختمانهای تاریخی در منطقه ۱۲ از آن به عنوان قلب و میراث دار در تهران قدیم یاد می شود.
چهارراه گلوبندک از چهار راه های قدیمی تهران در منطقه ۱۲ و در تقاطع خیابان ۱۵ خرداد و خیابان خیام واقع شده است و ایستگاه مترو ۱۵ خرداد در خط یک مترو تهران در چهارراه گلوبندک واقع شده و یکی از پر ترددترین ایستگاه های مترو محسوب می شود.
این ایستگاه مترو فاقد پله برقی و آسانسور بود و از همین رو تردد به خیابان های اصلی و دسترسی به ایستگاه مترو برای شهروندان، کم توان و سالمندان دشوار بود که با راه اندازی زیر گذر شرقی گلوبندک این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.