مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به شرایط کرونایی، تجمع هواداران داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر در محل ثبت‌نام ممنوع است.

سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر با حضور حداقلی (و تنها با یک نفر همراه) و عدم حضور و تجمع خودرویی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط خاصی از لحاظ شیوع کرونا قرار داریم، افزود: داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر از طریق نرم‌افزار موبایلی یا نسخه ویندوز که دانلود آن از طریق پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir امکان‌پذیر است، اقدام کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و همچنین مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت هشت تا ۱۸ عصر نیز امکان‌پذیر است و در هر چهار روش ثبت‌نامی داوطلبان باید پیغامی مبنی بر ثبت‌نام قطعی را دریافت کنند.

وی همچنین از داوطلبان خواست با توجه به شرایط کرونایی، ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند و بیان کرد: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره شورای اسلامی شهرها در حوزه انتخابیه شهر خداجو و مراغه از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار مراغه خاطر نشان کرد: مردم ثابت کرده‌اند که به خاطر اعتقادها و دموکراسی موجود در آرای مردمی، همواره پای ثابت انتخابات هستند و در این انتخابات هم حضور پررنگی خواهند داشت.

وی به جمله بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «میزان رای ملت است» اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ملت ایران اسلامی با بهره‌مندی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و از طریق حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا هم در فروردین 1400 انجام می‌شود و داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند.

به گزارش ایرنا انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.