مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات نشانه اقتدار نظام است، گفت: از هم اکنون باید زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را فراهم کنیم.

عبدالسلام مام‌عزیزی روزچهاشنبه در جلسه شورای اداری اشنویه اظهار داشت: برگزاری انتخابات، مهمترین وظیفه اجرایی وزارت کشور بوده  و با توجه به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، آمادگی معاونان فرمانداری و بخشداران تابعه این شهرستان برای اجرای هر چه بهتر فرآیند انتخابات مورد تاکید است.

وی افزود:حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تضمین‌کننده امنیت کشور است، چراکه دشمنان از پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی هراس دارند.

وی ادامه داد: با پایان سال جاری و آغاز سال نو مدیریت بحران آمادگی کامل برای شرایط پیش رو را داراست و با آغاز واکسیناسیون امیدواریم تا پایان سال آینده بیماری کرونا ریشه‌کن شود.

فرماندار اشنویه گفت: فساد اداری در هیچ جایگاهی قابل قبول نیست و اقدام قاطع مبارزه با فساد از سوی سربازان گمنام امام زمان و ادارات مرتبط و نهادهای قضایی هشداری برای تمامی مسوولان ادارات و کارکنان است.

وی افزود: روسای ادارات گلوگاه‌های فسادخیز ادارات را شناسایی و جهت مقابله با فساد اقدام کنند.

مام عزیزی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات دولت در خدمت‌رسانی به مردم باید در اولویت باشد، افزود: با وجود تحریم‌های گسترده نطام سلطه، با تکیه بر توان داخلی شاهد دستاوردها و پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف بودیم و باید با نگاه منصفانه به ارزیابی اقدامات دولت پرداخت.

۳ پروژه بزرگ در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در اشنویه افتتاح می‌شود

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اقدامات اولیه جهت ۲ طرح بزرگ در اشنویه آغاز شده و در سه ماهه نخست۱۴۰۰ ناحیه صنعتی نالوس و پایانه صادراتی  این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی گفت: برای ناحیه صنعتی نالوس ۱۲۰ جواز تاسیس صادر شده و توجیه اقتصادی، ظرفیت اشتغالزایی، اهلیت سنجی سرمایه‌گذاری و عدم وابستگی به تسهیلات بانکی از اولویت‌های واگذاری است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های اصلی ناحیه صنعتی نالوس که عملیات تکمیل ساخت آن از سال ۱۳۹۷ شروع شده‌، هم‌اکنون در مرحله تامین آب و شن‌ریزی معابر در دست اجراست و به زودی واگذاری زمین‌ها به اشخاص آغاز می‌شود.

مام‌عزیزی افزود: ناحیه صنعتی نالوس با عرصه ۵۰ هکتاری خود دارای ۱۰۰ قطعه بوده و در مسیر اشنویه به پیرانشهر واقع شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان این شهرستان نیز طی آخرین پیگیری‌های استاندار در سه ماهه نخست و یا قبل از انتخابات به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بیمارستان جدید ۶۴ تختخوابی در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال احداث است و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ شروع شده و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای احداث آن ۳۶۰ میلیارد ریال است.

امام جمعه شهرستان اشنویه نیز در این آیین گفت: مبعث پیامبر و معراج آن حضرت، وسیله‌ای بود که خداوند از طریق آن ظلم، کفر و بی‌عدالتی را در جامعه زمان خود از بین برد و شب معراج پیامبر (ص) یکی از نشانه های شایستگی پیامبر اکرم (ص) بوده و پس از شب معراج، پیامبر برخی از اصول و فروع دین اسلام را به مسلمانان ابلاغ کرد.

ماموستا سید مصطفی خاتمی افزود: تکریم ارباب رجوع و برخورد حسنه با شهروندان از موارد احیای فرهنگ شهادت است و حفط اموال عمومی و نگهداری از اموال جزو وطایف ما به شمار می رود.

در ادامه این مراسم روسای ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، صنعت،معدن و تجارت، بنیاد شهید و ایثارگران و منابع طبیعی نیز گزارشی از عملکرد اقدامات ادارات خود را بیان کردند.