بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد برای کمک به ۱۷۰ مجری شغل آسیب‌دیده از کرونا در استان ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرد.

مجید الهی راد روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ااظهار داشت: کرونا و محدودیت‌های آن در استان، به بیش از ۹۰۰ طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی مددجویان این نهاد خسارت زده است که تاکنون بخشی از آن با ارائه تسهیلات قرض الحسنه جبران شده است.

وی یادآور شد: بیشتر این خسارت ها در حوزه دامپروری، مشاغل صنفی و خدماتی بوده است.

الهی راد با بیان اینکه این نهاد رتبه پنجم کشوری در حوزه اشتغال مددجویان را دارد، اظهار داشت: امسال برای ۳۱۱ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان از طریق تسهیلات کارفرمایی شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۸۵۰ کودک دارای سوء‌تغذیه در استان شناسایی و از حمایت تغذیه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند، گفت: یکی از وظایف کمیته امداد شناسایی کودکان دچار فقر غذایی توسط مرکز بهداشت و درمان استان است، تا پس از بررسی وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده آنها، کمک های لازم به آنان ارایه شود.

الهی راد با بیان اینکه هزار و ۵۰۸ بیمار صعب العلاج و ۱۰۸ بیمار خاص زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهانه و خدمات درمانی و بیمه‌ای به این افراد، کمیته امداد هر ماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه نگهداری از  ۳۲۲ بیمار زمین گیر را پرداخت می‌کند.

بیش از ۶۱ هزار خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار و ۷۳۵ نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.