بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: از همین امروز تکلیف خود را در انتخابات پیش رو بدانیم و اخلاق انتخاباتی توسط همگان رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: براساس حدیث، بدترین مردم کسانی اند که دین خود را در برابر دنیای دیگران بفروشند، نباید جزو اینها باشیم.

وی ادامه داد: چرا باید دین خود را برای دنیای دیگران آسیب بزنیم، در نزدیک انتخابات هوا غبار آلود می‌شود و در این فضا حرف‌ها شنیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: گاهی افراد به بهانه افشاگری در فضای انتخاباتی به دین خود آسیب می‌زنند.

شأن ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از انقلاب است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز پاسدار گفت: امروز ماموریتی که بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته شده پاسداری و صیانت از انقلاب است و باید هر جا احساس کردند انقلاب آسیب می‌بیند، باید ورود کند.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران همین است و اگر در زمینه اقتصادی آسیب می‌بیند ورود کنند که امروز شاهد ورود آنان هستیم.

وی اضافه کرد: اگر در عرصه فرهنگی و جنگ نرم دشمن وارد شده عزیزان پاسدار باید وارد میدان شوند و کشور را کمک کنند که این ماموریت ذاتی آنان است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: در عرصه نظامی که شاهد این حضور بودیم و هستیم، سپاه و ارتش ۲ بال دفاعی کشور هستند و با هم افزایی خوبی مشغول انجام ماموریت هستند.

وی گفت: اگر کشور قدرت بزرگ منطقه است به برکت این فعالیت های نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره روز جانباز بیان داشت: امتحان الهی برای جانبازان بیش از شهداست که باید یک عمر با مشکل‌های روحی و جسمی دست و پنجه نرم کند.

وی افزود: مردم جانبازان را باید بیشتر مورد تکریم قرار دهند.

مسوولان سفارش های امام و مقام معظم رهبری در خصوص خانواده شهدا را به یاد داشته باشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: مسوولان سفارشهایی امام و مقام معظم رهبری نسبت به خانواده های شهدا فراموش نکنید و هم احترام بگذارند و هم در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی بیان داشت: امیدواریم روزی جشن بگیریم که فردی از خانواده های شهدا بیمار نباشد و هرمزگان این ظرفیت را به لحاظ ایجاد اشتغال دارد.

وی افزود: تعداد خانواده های شهدا بسیار نیست و چرا باید گرفتاری های معیشت داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به بزرگداشت شهدا گفت: آنچه مردم باید نسبت به خانواده شهدا ادا کنند این است که منزلت خانواده شهدا را حفظ کنند، قدر این ولی نعمتان خود را بدانیم.

وی ادامه داد: اقتدار امروز ما به برکت خون های شهداست و خانواده‌های شهدا نزد خداوند محترم اند و آنان را بزرگ بداریم.

وی اضافه کرد: خانواده های شهدا قدر خود را بدانید که خداوند چیزی از شما گرفت و چیزی به شما داد که عوضی برای آن تصور نمی‌شود.

ماه رجب را از دست ندهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار داشت: روزهای پایانی ماه رجب را پشت سر می‌گذاریم که دالان ورود به ماه شعبان و شعبان دالان ورود به ماه رمضان و این سه دالان ورود به شب‌های قدر است.

وی ادامه داد: خود را برای ورود به شب‌های قدر آماده کنیم و با شرایط آماده وارد شویم که این آمادگی را باید در ماه های رجب و شعبان بدست آوریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: شعبان ماه رسول (ص) خداست ، آن حضرت را در این ماه در روزه داری یاری کنیم که ماه شریفی است.

وی بیان داشت: کسانی که نتوانستند یک روز ماه رجب را روزه بگیرند روز پایانی این ماه را از دست ندهند و دعا را که کلید آزاد شدن روح انسان و مغز عبادت است فراموش نکنیم.

افراد از غنای حرام بپرهیزند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده داشت: برخی محققان به این نتیجه رسیده اند که مردم در گوش دادن از موسیقی از خیال خود لذت می‌برند.

وی ادامه داد: هر اندازه قدرت خیال بیشتر باشد از خیال خود در هنگام گوش دادن به موسیقی بیشتر لذت می‌برد.

وی افزود: مدرس دانشگاه کلمبیا در آمریکا مطالعاتی در این حوزه انجام دادند به این نتیجه رسیده که موسیقی برای اعصاب خستگی آورده و تاثیرهای منفی بر قوه شنوایی دارد.

وی ادامه داد: شخصیت دیگری که جزو فیزیولوژیست های بزرگ فرانسوی است و بسیاری از بیماران خود را از طریق دعا و مسایل معنوی مداوا کرده و کتابی در این خصوص دارد معتقد است ساز و آوازهای کنسرت نمی‌تواند جای فعالیت‌های سودمند را بگیرد و جوانان را فلج روحی می‌کند.

وی می افزاید: نباید فعالیت های سودمند اجتماعی را کنار گذاشت و به سمت موسیقی رفت، البته منظور من از موسیقی، غنای حرام است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: محقق دیگری امواج مغز را هنگام نواختن موسیقی مطالعه کرده و تجربیات مداوای بیماران خود را نیز کنار آن گذاشته و بعد می‌گوید یکی از عوارض خستگی‌های روحی گوش دادن به موسیقی است‌.

وی ابزار داشت: یک متخصص خارجی کودک هم مطالعه کرده و براساس نتایج که از مطالعه مادران باردار هنگام گوش دادن به موسیقی بر بچه‌ای که در رحم است اثر منفی دارد و ضربان قلب جنین شدیدتر می‌شود،این محقق تاکید کرده است که موسیقی به شدت تاثیرهای مخرب بر مادر و فرزند دارد و سمی است که مادران باید از آن اجتناب کنند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: بیان این‌ها برای جوانانی که کمتر به دین توجه دارند شاید مفیدتر باشد، با توجه به یافته‌های علم هر جا دین چیزی را ممنوع کرده باید از آن اجتناب کرد.