همدان-ایرنا_ رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه ۲۴ فرآیند از مجموع ۲۵ فرآیند برگزاری انتخابات شوراها در سال ۱۴۰۰ به صورت الیکترونیکی انجام می شود، از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر خواست ثبت نام خود را به روزهای پایانی زمان مشخص شده، موکول نکنند.

«اسدالله ربانی مهر» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات شوراها می توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه های اینترنتی اعلام شده کار ثبت نام خود را انجام دهند، افزود: برای این منظور اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.keshvar) و همچنین از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.keshvar) برای نامزدهای شوراها آماده و فعال شده است.

وی تصریح کرد: نام نویسی داوطلبان شورای اسلامی شهرها همزمان با سراسر کشور از روز ۲۰ اسفند در استان همدان آغاز شده و تا ۲۶ اسفند ماه ادامه دارد.

ربانی مهر گفت: تا پایان روز گذشته(سومین روز ثبت نام) ۱۱۸ نفر شامل ۱۰۷مرد و ۱۱ زن به عنوان نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در استان همدان نام نویسی کرده اند.

وی اظهار داشت: بیشترین ثبت نام‌ها دراین مدت مربوط به شهرهای همدان و ملایر است.  

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.