همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با گذشته پنج روز از ثبت‌نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، ۷۱ داوطلب شورای اسلامی شهر در این شهرستان نامنویسی کردند که از این تعداد هفت نفر زن و ۶۴ نفر مرد هستند.

به گزارش ایرنا، قدرت الله ولدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۴۴ داوطلب مربوط به شهر ملایر، ۱۰ نفر شهر جوکار، سامن ۲ نفر، ۱۰ نفر شهر زنگنه، ۲ نفر ازندریان و سه نفر مربوط به اسلامشهر آق‌گل است.

وی افزود: در روز نخست ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر که از ۲۰ اسفند آغاز شد، هشت داوطلب، روز دوم ۹ نفر، روز سوم ۱۰ نفر، روز چهارم ۲۱ نفر و روز پنجم ۲۳ نفر برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر نامنویسی کردند.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ملایر ادامه داد: مدارک تحصیلی یک نفر از داوطلبان دکترا، ۲۳ نفر کارشناسی ارشد، ۳۹ نفر کارشناسی، پنج نفر کاردانی، ۲ نفر دیپلم و مدرک یک نفر از داوطبان حوزوی است.

ولدی گفت: در پنجمین از روز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر، ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه ملایر، سه نفر در جوکار، سامن یک نفر، زنگنه سه نفر و اسلامشهر آق‌گل سه نفر ثبت‌نام کردند.

وی این شهرستان را مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور دانست و تاکید کرد: در ۲ روز باقیمانده از ثبت‌نام شوراهای اسلامی، داوطلبان نسبت به روند نامنویسی خود اقدام کنند و آن را به روز و ساعت پایانی مهلت قانونی ثبت‌نام شوراها موکول نکنند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه بیشتر داوطلبان از طریق غیرحضوری و روش‌های سه‌گانه نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کردند گفت: این روش‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت داوطلبان طراحی شده است.

 ولدی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم مردم را نسبت به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو تشویق و ترغیب کنیم.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفند آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز ۲۶ ماه جاری ادامه دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.