شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست آمریکا در سال آینده نیز جلوگیری از فروش نفت ایران خواهد بود، عنوان کرد: آن‌ها باید از محاصره اقتصادی ایران ناامید شوند؛ درنتیجه ضروری است که هم صرفه جویی کنیم و هم ساختار بودجه اصلاح شود.

علیرضا پاک‌فطرت شنبه ۲۳ اسفند در دیدار مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به اینکه امروز نسبت بودجه جاری به عمرانی ۹۰درصد به ۱۰درصد است، گفت: این میزان بودجه عمرانی حتی برای تعمیر و نگهداری پروژه‌ها نیز کافی نیست.

وی عنوان کرد: ۷۵درصد بودجه جاری برای تامین حقوق کارمندان دولت و مابقی به بازنشستگان پرداخت می‌شود و صندوق‌های بازنشستگی به دلیل عدم نظارت مجلس امروز ورشکسته شده‌اند و ناچار باید از بودجه عمومی برای تامین حقوق‌ها استفاده کرد. نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هر سال می‌بایست پنج درصد از تعداد کارمندان دولت را کاهش می‌دادیم؛‌ اما رویه برعکس شد و حتی به تعداد آن‌ها افزوده شد و درنتیجه باید برای تامین آن‌ها از بودجه رسمی کشور استفاده کرد.

پاک‌فطرت افزود: متاسفانه امروز برخی نمایندگان هم بر آنند که باید کارمندان پیمانی، شرکتی یا قراردادی را نیز رسمی کرد؛ درحالیکه این موضوع تبعات بسیاری در آینده برای کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مجلس با تخصیص ارز ترجیحی موافق نبوده است، گفت: ارز ترجیحی به این دلیل تصویب شد که دولت عنوان کرد درصورت حذف آن، اقلام مورد نیاز مردم چند برابر خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: طرحی در مجلس ارائه کردیم برای مقابله با سواستفاده‌کنندگان از ارز ترجیحی و درخواست کردیم که این افراد به اشد مجازات رسیده و با عنوان مفسد اقتصادی معرفی شوند که متاسفانه رای نیاورد؛ درحالیکه یکی از راه‌های شفاف‌سازی همین است.

او با بیان اینکه تحقق کامل بودجه استان فارس به ارتباط مدیران و مسوولان استانی با وزارتخانه‌ها بازمی‌گردد، گفت: در همین راستا ضروری است مدیرانی خداترس و دست‌پاک استان فارسی که در استان یا کشور مشغول به فعالیت هستند یا به دلایلی کنار رفته‌اند، هدایت شوند تا بتوانند در وزارتخانه‌ها برای تخصیص کامل بودجه استان رایزنی کنند.