همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: متصدیان ۳۷۹ واحد متخلف به علت بی اعتنایی به شیوه نامه های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های ابلاغی به مرجع قضایی معرفی و برای آنها اخطاریه صادر شد.

لیدا رفعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان تخلف بهداشتی مربوط به معادن با صدور ۱۲۱ مورد اخطاریه سپس سوپرمارکت و خواروبار فروشی با ۱۱۴ و نانوایی با ۵۰ مورد اخطاریه است.

وی با بیان اینکه ۲۱ واحد متخلف پلمب شدند افزود: ۱۱ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۹ نانوایی و یک رستوران به علت بی توجهی به تذکرها و اخطارهای تیم های بهداشتی، با دستور مقام قضایی پلمب شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: بررسی وضعیت مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان موید این است که ۲۲ درصد مراجعان و خدمات گیرندگان فاصله گذاری را رعایت نکردند.

رفعتی اضافه کرد: معادن، دفاتر پیشخوان، پایانه مسافر بری برون شهری، کارگاه ها و صنایع کوچک با کمتر از ۲۵ نیرو کمترین میزان توجه به فاصله گذاری فیزیکی را داشتند.

وی گفت: میانگین رعایت بهداشت و حفاظت فردی ۸۸ درصد است و میزان رعایت این مولفه در کارگاه ها و صنایع کوچک با کمتر از ۲۵ نیرو، اماکن متبرکه، مساجد، نانوایی ها و دفاتر پیشخوان کمتر از ۷۷ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اضافه کرد: ۷۸ درصد از مراجعان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منتخب این استان از ماسک استفاده کردند و میانگین استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان ۸۶ درصد بوده است.

رفعتی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۴۵۷ واحد صنفی در این استان فعال است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۴۳۱ سرکشی و بازدید صورت گرفت که سه هزار و ۸۹۱ واحد بهداشت فردی را رعایت کردند.

عنوان تعداد بازرسی تعداد رعایت بهداشت فردی استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان رعایت فاصله گذاری اخطار و معرفی به مرجع قضایی پلمب
ادارت و سازمان ها ۹۹ ۹۵ ۹۷ ۸۲ ۹۲ ۱ ۰
پلیس +۱۰ ۱۶ ۱۳ ۱۳ ۱۲ ۱۲ ۰ ۰

پیشخوان

۷۶ ۶۰ ۶۳ ۵۴ ۴۴ ۵ ۰
اماکن متبرکه، مساجد ۸۳ ۶۳ ۶۴ ۵۷ ۶۳ ۲ ۰
پایانه مسافر بری برون شهری ۸ ۷ ۶ ۵ ۵ ۲ ۰
مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۴ ۴ ۴ ۳ ۴ ۰ ۰
بانک ها ۱۰۹ ۹۰ ۹۰ ۷۷ ۸۲ ۹ ۰
جایگاه های سوخت ۶۳ ۵۳ ۵۶ ۵۱ ۵۸ ۱۳ ۰
زندان ۲ ۲ ۲ ۲ ۲ ۰ ۰
آرامستان ها ۷۷ ۷۴ ۷۳ ۵۹ ۵۴ ۲ ۰
پاساژ ۷۴ ۶۱ ۶۲ ۵۹ ۵۸ ۴ ۰
مدارس ۱۱۹ ۱۱۱ ۱۰۵ ۱۰۴ ۱۰۲ ۲ ۰
مهدکودک ۱۷ ۱۵ ۱۵ ۱۴ ۱۲ ۲ ۰
فروشگاه های زنجیره ای ۹۲ ۷۹ ۸۱ ۷۰ ۷۳ ۱۰ ۰
سوپرمارکت و خواربارفروشی ۱۸۸۲ ۱۸۲۴ ۱۷۸۵ ۱۶۲۷ ۱۶۱۹ ۱۱۴ ۱۱

نانوایی

۶۵۶ ۵۰۲ ۴۷۷ ۴۶۸ ۴۶۱ ۵۰ ۹
رستوران ۱۰۱ ۸۵ ۸۷ ۱۲۶ ۸۳ ۱۴ ۱
بیمارستان و مراکز جراحی محدود ۲۱ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۱۸ ۰ ۰
داروخانه ها ۷۶ ۷۰ ۷۰ ۵۹ ۶۴ ۸ ۰
مطب ها ۸۵ ۷۵ ۷۹ ۷۰ ۵۹ ۱۹ ۰
صنایع تولیدی و سایر صنایع ۱۹ ۱۸ ۱۹ ۱۹ ۱۹ ۱ ۰
کشاورزی و دامپروری ۷ ۷ ۵ ۷ ۵ ۰ ۰
کارگاه ها و صنایع کوچک ۷۴۲ ۵۶۲ ۵۵۹ ۳۹۷ ۴۶۱ ۱۲۱ ۰
معادن ۳ ۱ ۰ ۰ ۱ ۰ ۰
جمع ۴۴۳۱ ۳۸۹۱ ۳۸۳۲ ۳۴۴۲ ۳۴۵۱ ۳۷۹ ۲۱