ساری - ایرنا - رییس سازمان بازرسی کل کشور حمایت و همراهی بانکها از بخش تولید و اقتصاد صنعتی را یک مسئولیت اجتماعی و معامله‌ای دوطرفه عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی لازم است بانکها با قدرت بیشتری برای کمک به بخشهای صنعتی و تولیدی وارد میدان شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان روز یکشنبه در جریان بازید از مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس واقع در شهرستان جویبار مازندران، ازجمله مشکلات فراروی واحدهای تولیدی را کمبود منابع مالی مورد نیاز ذکر کرد و افزود: بانکهای عامل باید با پرداخت تسهیلات مورد نیاز، علاوه بر تامین منابع سرمایه در گردش این واحدها، به تولید و رونق اقتصادی واحدهای صنعتی کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی علاوه بر ایفای نقش موثر در صادرات محصولات و ارزآوری مناسب، در ذخیره سازی کالاهای مهم و ضروری با هدف توزیع عادلانه نقش محوری بر عهده دارند، اظهار داشت: باید شرایطی در کشور فراهم شود تا واحدهای تولیدی که از زیرساخت‌های مطلوبی نیز برخوردارند، علاوه بر افزایش میزان صادرات محصولات، توان و ذخیره سازی دیگر کالاها را نیز داشته باشند و واحد تولید روماک گستر مازندران به عنوان یک الگوی موفق، می‌تواند مورد توجه دیگر سرمایه‌گذاران نیز قرار گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور توضیح داد که نقش واحدهای تولیدی در توسعه اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست و باید علاوه بر تامین سرمایه در گردش، زمینه‌ای نیز فراهم شود تا این واحدها با بیشترین ظرفیت چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورند.

مازندران از ظرفیت‌های صادراتی مطلوبی برخوردار است

رییس سازمان بازرسی کل کشور، ظرفیت‌های صادراتی مازندران را مطلوب و در عین حال بی‌بدیل توصیف کرد و گفت که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب، علاوه بر افزایش صادرات محصولات کشاورزی، شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در این استان شمالی خواهیم بود.

درویشیان توان و ظرفیت استان مازندران در بخش تولیدی را بیش از شرایط کنونی دانست و افزود: لازم است مسئولان برای بهره وری از حداکثر توان اقتصادی استان برنامه های جدی و عملیاتی ارائه دهند.

عملیات اجرایی فاز نخست پایانه صادرات محصولات کشاورزی ایران با نام تجاری روماک گستر پارس سال ۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و با زیربنای ۳۱ هزار متر مربع در شهرستان جویبار آغاز شد، با حمایت دولت دوازدهم در تامین زیرساخت های آب و برق تکمیل و بهره برداری شد.

صادرات، ایجاد و معرفی برند ایرانی در بازارهای جهانی، اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از اهداف اولیه راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این خطه شمال کشور است.

فاز نخست این پایانه صادراتی با ظرفیت بیش از ۳۶۴ هزار تن و با قابلیت های سورتینگ و بسته بندی میوه، تولید کارتن و انجماد مواد پروتینی با سرمایه گذاری حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی تکمیل و راه اندازی شد و  برای ۳۰۰ نفر نیز به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

برخورداری از ۵۷ سالن سردخانه آمونیاکی ، انجماد روزانه ۸۰ تن محصولات کشاورزی ، تولید ۶ هزار تن جعبه کارتنی ، بسته بندی سالانه ۲۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و قابلیت نگهداری ۹۰ هزار تن  محصول کشاورزی  سبزی، صیفی و  پروتینی در دمای بالا و زیر صفر از ظرفیت های مهم این پایانه صادراتی است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه روز یکشنبه با هدف بازدید از برخی واحدهای تولید و صنعتی، نشست با تجار و صادرکنندگان و شرکت در جلسه شورای اداری مازندران به این استان سفر کرده است.