قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ۴۷۰ پروژه طرح هادی با بیش از یک هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال اعتبار در سطح این استان به اجرا گذاشته شده است.

اصغر گونجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از زمان آغاز توزیع قیر رایگان (۹۴) توانسته یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۵۰ متر مربع از معابر روستایی این استان را آسفالت کند.  

وی با اشاره به تهیه طرح هادی توسط این نهاد اظهار داشت: از ابتدای فعالیت این نهاد، در استان قزوین یک هزار و ۱۰۰ طرح هادی برای روستاهای استان تهیه شد که ۳۸۵ طرح آن بازنگری می‌باشد.

به گفته وی، علاوه بر طرح های بازنگری شده، یک طرح منظومه روستایی روستایی در بخش رامند شهرستان بویین زهرا مطالعه و ۱۵ مورد نیز طرح پردیس روستایی (کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی) در دست مطالعه و اجرا قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در حوزه صدور اسناد مالکیت واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز تاکنون ۵۷ هزار و ۶۰۰ سند روستایی و ۶ هزار و ۷۳۳ سند شهری از سوی این نهاد با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.

گونجی اضافه کرد: در حوزه واحدهای احداث شده از محل اعتبارات بازسازی سوانح طبیعی، از وقوع سیل سال ۹۸ نیز ۸۲۰ واحد مسکونی استان بهسازی و بازسازی شده است.  

وی تصریح کرد: در خصوص مسکن محرومان شهری و روستایی استان، تفاهم نامه ۲ هزار واحدی بین سازمان مدیریت و اداره کل بنیاد مسکن و یک هزار و ۹۶۱ واحد برای این قشر دیده شد که در شهرهای آبیک ۲۴۰، آوج ۱۲۰، البرز ۱۵۰، بویین زهرا ۴۰۰، تاکستان ۳۴۴ و قزوین ۷۰۷ واحد در نظر گرفته گردید.

وی اضافه کرد: تاکنون متقاضیان یک هزار و ۸۶۹ واحد به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که از این تعداد ۶۰۵ واحد در مرحله فوندانسیون، ۴۵۵ واحد در مرحله سقف و ۲۶۵ واحد در مرحله گچ خاک و نصب پنجره قرار دارند.

به گفته این مسوول، تاکنون هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت بلاعوض از سوی این نهاد نیز در این رابطه صورت گرفته است.

گونجی به وضعیت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان اشاره و تصریح کرد: سهم این استان در این بخش پنج هزار و ۵۲۹ واحد بود که به صورت ۱۰۰ درصدی احداث و به متقاضیان آن واگذار شد و قزوین هم در این حوزه رتبه نخست کشوری را کسب کرد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در بخش اقدام ملی مسکن نیز سهم تخصیص یافته به استان چهار هزار و ۸۱۰ واحد بود که عملیات اجرایی یک هزار و ۳۰۰ واحد آن در ناحیه شهری مهرگان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تعداد متقاضیان ثبت نام شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان که عملیات عمرانی و ساخت واحدهای آنان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرتبط می‌باشد، سه هزار و ۱۴۵ متقاضی بوده است.