تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان‌های با بصیرت فریب ظاهر پدیده‌ها را نمی‌خورند و شهدا افرادی بودند که بالاترین ارزش‌های انسانیت خود را درک کردند و به درجه‌ای رسیدند که برای شهادت آماده بودند و حتی از آن آگاه می‌شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از بنیاد شهید،  سعید اوحدی روز یکشنبه در آیین نکوداشت ۱۵۰۰ شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه تقدیر و تجلیل از مقام شهدا باید در معنوی‌ترین و زیباترین شرایط برگزار شود، افزود: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان بی‌نیاز از هر نوع مراسم و بزرگداشتی هستند و این ما هستیم که محتاج آنانیم. خداوند مقام شفاعت خود را به شهدا داده است و اولین افرادی که مورد شفاعت شهید قرار می‌گیرد پدر و مادر او هستند.

معاون رییس جمهور با اشاره به دو بُعد ظاهر و باطن در پدیده‌ها گفت: در کنار زیبایی‌های ظاهری بسیاری از پدیده‌ها، گنجینه‌های پنهان بزرگی در باطن آن‌ها قرار دارد که به‌ظاهر برای انسان معلوم نیست و فلسفه کمال برای انسان‌ها شناخت باطنی پدیده‌هاست.  واقعیت انسان در باطن اوست که باید تلاش کند تا با این ارزش‌ها آشنا شود در غیر این صورت عمر انسان به بطالت گذشته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انسان‌های با بصیرت فریب ظاهر پدیده‌ها را نمی‌خورند، شهدا افرادی بودند که بالاترین ارزش‌های انسانیت را درک کردند و با آمادگی برای شهادت از آن آگاه بودند.

اوحدی غفلت را خطری بزرگ در مسیر شناخت و درک پدیده‌های عالم خلقت دانست و گفت: انسان‌ها نباید اسیر ظواهر بشوند و فریب زرق‌وبرق‌های دنیا را بخورند چون دچار غفلت می‌شوند و دشمنان نیز تمام تلاش خود را برای غافل کردن ما به کار می‌گیرند تا ما را از مسیری که شهدا برایمان مشخص کرده‌اند دور کنند.

وی اظهار کرد: شهدا همواره به فکر مردم و جامعه هستند، چون همه چیز خود را برای جامعه و دین فدا کردند و امروز نشانه‌های آن را در فداکاری‌های شهدای سلامت می‌بینیم که با تأسی به شهدا از حریم سلامت دفاع می‌کنند و در این مسیر از جان خود نیز می‌گذرند.