مهاباد- ایرنا- کشف انبار احتکار کالا در سردشت، دستگیری عامل فروش خارج از شبکه آرد و کشف کودهای شیمیایی غیرمجاز در مهاباد از جمله مهم ترین خبرهای کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی در هفته جاری است.

فرمانده انتظامی سردشت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ماموران این انتظامی موفق شدند یک انبار کالای احتکار شده انواع اقلام خوراکی، بهداشتی و لوازم آشپزخانه را در یکی از محله های این شهر کشف کنند.

سرهنگ موسی بهاری با اشاره به مبارزه جدی با سودجویان و اخلالگران اقتصادی اظهار داشت:  ماموران با کسب مجوز قضایی از انبار مورد نظر بازدید و در بازرسی از آن ۴۲ هزار و ۱۷۹ قلم انواع خوراکی و تنقلات، هزار و ۴۴۳ قلم مواد شوینده و ۲ هزار و ۴۹ قلم لوازم آشپزخانه را کشف و ضبط کنند.

وی اظهار داشت: ارزش کل کالاهای کشف شده بیش از ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ بهاری با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی آن اقدام شود.

۲۳۰ لیتر کود شیمیایی غیرمجاز در مهاباد کشف شد

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پیرو هماهنگی قبلی به عمل آمدە و بر اساس پایش های کارشناسان معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی مهاباد، اکیپ مشترک بازرسی مشتمل بر واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی، ادارە صمت، دایره مبارزه با کالای قاچاق و ارز نیروی انتظامی، نمایندە سازمان نظام مهندسی کشاورزی از چند فروشگاه سموم در شهر گوگ تپه مهاباد بازدید بعمل آمد.

جعفر ایمانیان ادامه داد: در این بازدید نظر بە شناسایی قبلی کارشناسان جهاد کشاورزی مهاباد، به یک باب فروشگاه غیر مجاز مراجعه و حدود ٢٣٠ لیتر انواع کودهای غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: در ادامه بازدید انجام شده یک فقره پروندە هم به دلیل گران فروشی برای یکی از فروشگاه مجاز تشکیل و به مراجع زیر ربط ارجاع داده شد.

ایمانیان اضافه کرد: کودهای مکشوفه جمع آوری و  ضمن تشکیل پروندە و طی مراحل قانونی، تحویل دایره مبارزە با کالای قاچاق شد.

وی تاکید کرد: کشاورزان در امر خرید سموم و کود به خصوص کود مایع باید از فروشندگی‌های مجاز مورد اعتماد و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی خرید کنند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نشوند.

وی همچنین از مردم خواست هرگونه فعالیت در زمینه تهیه، تولید و توزیع نهاده‌های شیمیایی به صورت غیرمجاز را به جهاد کشاورزی و یا مراتب را از طریق تلفن ۱۰۰ پلیس گزارش کنند.

دستگیری عامل فروش خارج از شبکه شکر در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد از دستگیری عامل توزیع خارج از شبکه بیش از ۶۴۰ کیلوگرم شکر توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به نوسانات شدید قیمت کالاهای اساسی در بازار و افزایش بی رویه قیمت‌ها در چند ماه اخیر و همچنین سواستفاده برخی از افراد سودجو و فرصت طلب، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موفق به شناسایی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که اقدام به توزیع خارج از شبکه شکر می‌کرد، شدند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: ماموران در معیت نماینده اداره صمت شهرستان، پس از اخذ مجوز قضایی از محل فوق بازدید کردند و در بازرسی‌های صورت گرفته مشخص شد این فروشگاه اقدام به توزیع خارج از شبکه ۶۴۸ کیلوگرم شکر کرده است.

وی با اشاره به دستگیری یک متهم و تشکیل پرونده مقدماتی در این رابطه، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی شکر کشف شده ۵۶ میلیون و ۳۷۶ هزار ریال برآورد شده است.

مهاباد و سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی از شهرهای مرزی کشور هستند.