شیراز-ایرنا-ثبت نام برای انتخابات شوراهای اسلامی از بیستم اسفند ۹۹ آغاز شد که فرماندار شیراز گفت:۲۳۹ نفر در این شهرستان برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند که روند نام نویسی آنها نهایی شده و از بین این افراد ۲۸ نفر زن هستند.

به گزارش ایرنا،محمدرضا امیری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:۱۱۵ نفر از این تعداد به صورت حضوری و مابقی با سایر روش های استفاده از اپلیکیشن موبایلی و فضای مجازی و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به نام نویسی کرده اند.

وی اضافه کرد: جوانترین این افراد ۲۵ سال سن و مسن ترین آنها ۶۶ سال سن دارد.

فرماندار شیراز گفت: ۱۶ نفر از ثبت نام کنندگان مدرک دکتری، ۹۵ نفر فوق لیسانس، ۱۱۵ نفر لیسانس،۹ نفر فوق دیپلم و ۴ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

فرماندار شهرستان شیراز بیان کرد:آمار ثبت نام شدگان نهایی در ستاد انتخابات شهرستان شیراز به تفیکک شهر شامل شیراز ۲۰۳ نفر، صدرا ۲۳نفر،خان زنیان ۱۱، داریان ۲ نفر است.

امیری گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت شهروندان به همه داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر توصیه می شود که روند ثبت نام خود را از طریق دریافت اپلیکیشن مربوط که در سایت وزارت کشور قابل دریافت است و یا از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت انجام دهند.

امیری با بیان اینکه در هشت کلانشهر کشور از جمله شیراز انتخابات شوراها به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد،گفت: شیراز به ۱۱ مرکز انتخاباتی تقسیم بندی شده و انتخابات در چهار شهر شیراز که شورای ۱۳ نفره دارد، صدرا با شورای هفت نفره و دو شهر داریون و خان زنیان پنج نفره برگزار خواهد شد.

ثبت نام داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه آغاز شد و تا ۲۶ اسفندماه ۹۹ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ عصر در فرمانداری شیراز ادامه دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.