به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمد راستاد» در نشست سالانه مدیران این سازمان افزود: با تصویب هیات وزیران، تکلیف آینده ناوگان سنتی و دستورالعمل چگونگی نوسازی این شناورها تعیین شد که از سال آینده اجرایی میشود.
وی پیشنویس لایحه قانون دریایی کشور و تطبیق آن با نیازهای روز کشور در بخش حمل و نقل را یکی از اقدامهای تاریخی این سازمان برشمرد.
راستاد خاطرنشان کرد: سازمان بنادر در حال اجرای پروژههای بزرگ و تحول آفرین است؛ لذا ضرورت دارد مدیران بنادر به کیفیت و سرعت اجرای طرحها و پروژهها اهتمام جدی داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق ادوار گذشته، سازمان بنادر برای سال آینده هم بیشترین منابع را به بخش سرمایه اختصاص خواهد داد، خاطرنشان کرد: سرعت دادن به اجرا و توجه به برنامه زمانبندی، از تحمیل هزینه مضاعف جلوگیری میکند.
راستاد درباره پروژههای راهبردی سازمان بنادر گفت: طرح جامع بنادر بازرگانی افق ۱۴۰۴، طرح جامع تعامل شهر و بندر، تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور و طرح جامع بنادر کوچک از مهمترین پروژههای راهبردی محسوب میشوند که بر مبنای هدفگذاریها و برنامهریزیها پیگیری میشود.
مدیرعامل سازمان بنادر در ادامه از اضافه شدن به ظرفیت لایروبی کشور بعد از ۴۵ سال خبر داد و گفت: پروژههای هوشمندسازی جزو اولویتهای این سازمان به شمار میآید و مسیری است که قابل توقف و بازگشت نیست.
راستاد همچنین بر اجرای شیوهنامه نظارت بر قراردادها اشاره کرد و گفت: در فرآیندهای مربوط به سرمایهگذاری بخش خصوصی، توقع این است که سرمایهگذاریهای بخش خصوصی با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.