اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اکنون بیمارستان‌های خوزستان درگیر کرونا هستند لذا از مردم درخواست داریم با برگزاری تجمعها و دورهمی ها در چهارشنبه سوری بار مراجعه به بیمارستانها را بیشتر نکنند.

امراله مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال های قبل با توجه به اینکه در وضعیت عادی قرار داشتیم، اورژانس بیمارستان ها پاسخگوی اتفاقات چهارشنبه سوری بود اما امسال با توجه به شیوع کرونا، اگر اتفاقی رخ دهد شاید نتوانیم به موقع خدمات رسانی کنیم لذا از مردم خواهش می کنیم که کار را برای کادر درمان استان مشکلتر نکنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها از فرزندان نوجوان و جوان خود مراقبت کنند افزود: کادر درمانی ما در بیمارستان ها، از شدت بار مراجعه بیماران کرونایی خسته هستند لذا شهروندان با ماندن در خانه و پرهیز از تجمعات چهارشنبه سوری باید به آنها کمک کنند. 

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: طی مدت امروز و فرا با هماهنگی مخابرات یک سری پیامک های هشدار دهنده برای خانواده ها ارسال می کنیم تا از این طریق به کاهش تجمع های خیابانی کمک کنیم.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در آگاهی دهی و ارتقای سطح آگاهی عمومی گفت: رسانه ها به کمک ما بیایند  از همه درخواست می کنیم که مسئله چهارشنبه سوری را جدی گرفته و نگذارند این مناسبت باستانی، دردی بر  درد کرونا دراستان اضافه کند.

بسیاری از ادارات مصوبه به کارگیری ۱۰ درصد نیرو را اجرا نمی کنند

مردانی در خصوص اجرای مصوبه ستاد استانی کرونا مبنی بر فعالیت بسیاری از ادارات با ۱۰ درصد نیرو گفت: خیلی از ارگان ها متاسفانه اصلا توجهی به این مصوبه نداشته و ما از این بابت بسیار ناراحت هستیم. تعدادی از ارگان ها هنوز نرم افزار ماسک را اجرا نکرده اند و در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دسترسی مردم به مواد ضدعفونی ضعیف عمل می کنند.

وی با انتقاد از کوتاهی بسیاری از ادارات در رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: برای ادارات ۹ آیتم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی تعریف کردیم اما برخی ادارات شهرستان حتی یک مورد آن را نیز اجرایی و رعایت نکرده اند.

انجام ۱۸ هزار تست در فرودگاه و پایانه مسافربری شرق اهواز

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تاکنون حدود ۱۳ هزار تست کرونا در فرودگاه شهید قاسم سلیمانی اهواز انجام شده که تست ۵۲ نفر از مسافران مثبت بود همچنین در ترمینال مسافربری شرق از پنج هزار تست انجام شده کهازاین تعداد ۲۵ مورد مثبت بود که از سفرشان جلوگیری شد. 

در حال حاضر هفت شهرستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان خوزستان نارنجی هستند. همچنین ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی در ایام نوروز ممنوع است.