سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: امنیت، آسایش و اقتدار مثال زدنی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دسیسه و توطئه های مختلف دشمنان حاصل تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر مجموعه خدوم، هوشیار و موقعیت شناس سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در همایش ائمه جمعه کردستان با محوریت بزرگداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ و خروج آمریکا از توافق برجام، موضوع امنیت در کشور حساسیت ویژه‌ای پیدا کرد و دشمنان چشم دوخته بودند که مردم  ۴۰ سالگی انقلاب خود را نبینند.

وی اضافه کرد: با وجود همه تحریم‌هایی که دشمن به کار بست تا مردم را از پای درآورد، به لطف خدا، همت مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خواب آشفته دشمنان تعبیر نشد.

استاندار کردستان گفت: دسیسه‌های بسیاری در سالهای اخیر پیش روی نظام جمهوری اسلامی بود اما با تلاش بی نظیر نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی نقش بر آب شد تا امنیت به عنوان بزرگترین برکت نظام همچنان برقرار باشد.

گذر از معضل معیشت و کولبری با تقویت بازارچه‌های مرزی

مردانیا گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی یکی از فرصتهایی است که می تواند به رفع معضل کولبری پایان دهد.

وی با اشاره به فعال شدن مرزها و بازاچه های مرزی استان تاکید کرد: باید تلاش بیشتری شود تا معیشت و درآمد مرزنشینان از فرصت مناسبی که دولت فراهم کرده است تامین و تجار و مرزنشینان از آن بهره کافی را ببرند.

استاندار کردستان افزود: از محل سود حاصل از فروش و صادرات سوخت، به زودی ۵۴۴ میلیارد ریال به حساب ۲۸ هزار خانوار مرزنشین واریز می شود که سهم هر خانوار، ۱۹ میلیون ۴۵۰ هزار ریال است.

مرادنیا با اشاره به مشکلات معیشتی مردم به واسطه تحریم‌های ظالمانه و کرونا، افزود: دولت بیش از ۲ سال است که کشور را بدون درآمدهای نفتی اداره می کند و سخت ترین شرایط را در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم متحمل شده است.

وی اضافه کرد: با اعلام دولت مرکزی عراق، مرز سیرانبند بانه از ۱۵ فروردین سال آینده رسمی شده و مبادلات مرزی از آن ساماندهی می شود.

مرادنیا با اشاره به هزینه های سنگین دولت برای تامین مایحتاج مردم ، تاکید کرد: مردم تا به امروز همه سختی ها و کمبودها را بخاطر حفظ نظام اسلامی به جان خریده و مقاومت کرده‌اند و باید در برابر عظمت آنها سر تعظیم فرود آورد.

استاندار کردستان با بیان اینکه دولت در کنار تامین معیشت مردم، وظایف اقتصادی دیگری را هم بر عهده داشته که از انجام آن کوتاه نیامده است، افزود: توسعه اقتصادی، جهش و رونق تولید، تقویت اقتصاد مقاومتی و دیگر ارکان اقتصاد و توسعه از دیگروظایفی بوده که دولت به آن عمل کرده و زمینه انجام کارهای بزرگ عمرانی، تولیدی و سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

مرادنیا اضافه کرد: در کردستان بیش از 60 هزار میلیارد ریال در ۲ سال اخیر تنها در بخش آب و راه هزینه شده است که با وجود تحریم‌ها، مبلغ بسیار بالایی است و می تواند زمینه ساز توسعه زیرساختهای استان باشد.

وی با اشاره به تلاشهای دشمنان برای نااامید کردن ملت ایران تاکید کرد: علما و روحانیون نقش ویژه ای در آگاه‌سازی و امیدبخشی به مردم در برابر هجمه های دشمنان دارند و از این نقش بی بدیل خود نباید غفلت کنند.

استاندار کردستان یکی دیگر از امیدهای دشمن را کمرنگ شدن مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام و اظهار داشت: در شرایطی که اوضاع معیشتی و شیوع کرونا به این خواست دشمن دامن می زند، نباید زمینه دشمن شاد شدن را فراهم کنیم و برای همین اجازه ندهیم دشمن از این فرصت به نفع خود بهره گیرد.

مرادنیا به گذشت یک سال از شیوع کرونا در کشور اشاره و اظهار داشت: با تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان ایران یکی از کشورهایی است که کمترین آسیب را در این زمینه دیده ولی این بیماری همچنان به عنوان تهدیدی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی با قدردانی از همکاری مطلوب روحانیون و ائمه جمعه در عدم برگزاری و یا برگزاری نماز جمعه در کمال رعایت پروتکلهای بهداشتی، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه به عنوان الگویی برجسته در تاکید، توصیه و عمل به دستورالعملهای بهداشتی هستند و علما نیز با نقشی که در هدایت جامعه دارند، کمک کنند که آسیبهای این بیماری روز به روز کاهش یابد.

ایثار در خاموشی

امام جمعه سنندج هم در این همایش اظهار داشت: امنیت و آرامش حاکم بر کشور حاصل فداکاری سربازان گمنام که در خاموشی ایثار و فداکاری کرده‌ و تمامی توطئه های خرابکارانه و نقشه دشمنان را در نطفه خفه کرده و نگذاشته اند خللی به آسایش مردم وارد شود.

 ماموستا فایق رستمی اضافه کرد: این امنیت، کرامت، شرف، عزت، توسعه و پیشرفت را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه علما سنگربانان عبودیت هستند، اضافه کرد: هرجای دنیا که کشوری مورد تجاوز قرار گرفت، ناشی از نقص امنیتی در آن بود و برای همین امنیت در آموزه‌های دینی اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از شجاعت، صبر، شکیبابی، مهربانی و عطوفت به عنوان شاخص اصلی مدافعان امنیت ایران نام برد و گفت: امنیت و سلامت ۲ نعمت بزرگ است و هر دو این نعمتها همواره در معرض خطر و تهدید از سوی دشمنان است.

 ماموستا رستمی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات پیام مهمی برای دنیا دارد، تاکید کرد: کشورهای بیگانه و دشمنان بر این مساله حساس هستند، چون رای دادن مردم را رای به آزادی، توسعه، رشد و بصیرت و عدالت و مردمسالاری می دانند.

وی افزود: مشارکت گسترده در انتخابات، بها دادن به خون شهدا و محافطت از امنیت و آرامش کشور است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه روحانیون کردستان آماده دفاع از امنیت و دستاوردهای انقلاب هستند، افزود:علما بعد از پیامبران الهی، مسائل دینی مادی و معنوی را برای مردم تبیین می کنند و محور آشنایی با دین و ایجاد مودت و برادری بین مسلمانان و دعوت جامعه به سمت آرامش و امنیت هستند.

ماموستار ستمی با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال، گفت: برخی برای آسایش جامعه ارزشی قائل نیستند و این آرامش را بر هم می‌زنند که این خلاف شئون اسلامی و انسانی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم اظهار داشت: شعبان ماه رحمت الهی است که رضوان الهی را به دنبال دارد و این رضوان الهی بالاترین درجه‌ای است که هر انسان عارفی به دنبال کسب آن است.

حجت‌الاسلام سعید عسگری با اشاره به برخی مطالبات مردم از ائمه جمعه گفت: طولانی بودن خطبه‌های نماز جمعه، مطالب تکراری زیاد و بدون مطالعه، عدم تحلیل سیاسی از اوضاع کشور، منطقه و جهان از جمله ایراداتی است که نمازگزاران به خطبه های نماز وارد می دانند.

وی افزود: در جامعه امروز آسیبهای اجتماعی زیادی داریم و لذا نسبت به اولویت بندی آن اقدام و راهکار برون رفت از آن در خطبه های نماز جمعه ارائه شود.

هفته منتهی به میلاد خجسته حضرت مهدی موعود (عج) به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است.