سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی دهگلان گفت: هنجار شکنان چهارشنبه‌سوری و بر هم زنندگان نظم و آسایش مردم با برخورد قاطع  پلیس مواجه خواهند شد.

سرهنگ یوسف درویشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که با تحرکات ناهنجار، ایجاد رعب و وحشت و استفاده از مواد منفجره و آتش امنیت و سلامت‌ شهروندان خدشه وارد کنند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

وی به  والدین توصیه کرد از خرید مواد آتش زا ( ترقه) برای فرزندان  خودداری کنند، تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

سرهنگ درویشی اضافه کرد: خرید و نگهداری، توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد، خانواده ها هشدارهای پلیس را در چهارشنبه سوری جدی بگیرند.

ایرانیان از روزگاران کهن در غروب آخرین چهارشنبه سال با برپایی آتش و با شادمانی به استقبال سال نو می‌رفتند اما این سنت زیبا در دهه اخیر به تهدیدی برای جامعه تبدیل شده و این سور جای خود را به سوز داده ‌است.

البته چهارشنبه سوری، امسال برای دومین بار با شیوع ویروس کرونا نیز عجین شده و شرایط و تهدید را حادتر کرده ‌است، در کنار حوادث ناشی از ترقه بازی و آتش بازی، تجمع افراد نیز به خودی خود عامل خطر است و منجر به شیوع و سرکش شدن ویروس کرونا می‌شود.

مردم کردستان هر سال آخرین چهارشنبه که به چهارشنبه سوری مشهور است، جشن می گیرند و سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری در این استان ۵۱ مصدوم برجا گذاشته که ۱۰ تن از آنان در مراکز بیمارستانی بستری شدند.