حسینعلی امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در توضیح ضرورت تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان گفت: در اجرای جزء (۲) بند (الف) ماده (۶۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۱۳۹۵- و به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیتهای معلمی و همچنین متناسبسازی نظام پرداختها و بر اساس شایستگیها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.
وی افزود: معلمان توسط کانونهای ارزیابی در یک بازه زمانی معین بر اساس نظام سنجش صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفهای سنجیده میشوند که متناسب با نتایج حاصله افراد موفق به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر مسیر شغلی میشوند و متناسب با آن از مزایای مالی تحت عنوان فوق العاده رتبهبندی بهرهمند میشوند.
معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: در این لایحه ۵ رتبه پیشنهاد که امکان بهرهمندی حائزین رتبه های ۱ تا ۵ به ترتیب از ۵۰ تا ۲۱۰ درصد امتیازات حق شغل و شاغل تحت عنوان فوق العاده رتبهبندی میسور است.
به گفته امیری از نقاط قوت این لایحه میتوان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی میباشد و حداکثر هر ۵ سال به روزآوری میشود، اشاره کرد.