کرمانشاه- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که ۱۴۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ نیروی اورژانس استان برای مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال در آماده باش هستند.

«مهدی محمدی» روز سه‌شنبه با حضور در دفتر ایرنا، با بیان اینکه حوزه سلامت استان به منظور مدیریت حوادث چهارشنبه آخر سال در آماده باش است، افزود: علاوه بر بخش‌های عملیاتی فوریت‌های پزشکی کرمانشاه، بخش‌های اداری و ستادی نیز از ساعت ۱۷ در آماده باش قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: علاوه بر آماده باش پایگاه های فوریت‌های پزشکی در سطح استان، تعدادی از آمبولانس ها نیز امشب در مراکز تجمع مرکز استان حضور خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در صورتی که نیاز به حضور فوریت های پزشکی باشد، نیروهای اورژانس پس از تماس مردم حداکثر تا ۱۰ دقیقه خود را به محل حادثه می رسانند.

محمدی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا (ع) در حالت آماده باش قرار گرفته است، اعلام کرد: افرادی که دچار سوختگی شوند به بیمارستان امام خمینی و افرادی که دچار جراحت شوند به بیمارستان طالقانی انتقال پیدا خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه سنین ۱۱ تا ۲۰ سال بیشترین آسیب دیدگان از حوادث چهارشنبه آخر سال هستند، گفت: شب چهارشنبه سوری سال گذشته ۶۹ در سطح استان مصدوم شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای اسفند ماه تا کنون ۲۰ نفر به دلیل استفاده از ترقه مصدوم شده اند که چهار نفر از آنان اعضای بدن خود از دست دادند.

توصیه‌های ایمنی

محمدی به مردم توصیه کرد: در صورتی که فرد دچار سوختگی را دیدند به هیچ عنوان اقدام به جدا کردن بخش هایی از لباس که به بدن اون چسبیده نکنند و تلاشی برای خارج کردن اشیا فرو رفته در بدن افراد نداشته باشند.

وی افزود: در صورتی که چشم افراد نیز دچار آسیب دیدگی شده بود از مالش آنها خودداری کنید و بر روی هر چشم یک لیوان را به صورت وارونه قرار دهید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مردم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال در مراکز تجمعی حضور پیدا نکنند، از خانواده ها نیز خواست که مراقب سلامت فرزندان خود باشند.