ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت و کاهش دما پدیده غالب در استان طی روزهای آتی هفته است.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روز گذشته نیز وزش باد با سرعت ۶۱ کیلومتر برساعت در اشنویه گزارش شده است.

وی ادامه داد: بارش های پراکنده نیز همراه با افزایش ابر برای استان با گذر امواج کم دامنه از منطقه تا پایان هفته پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از روز پنجشنبه به بعد دمای هوا در استان رو به کاهش می‌گذارد ولی این اتفاق موقتی است و از ابتدای هفته آینده روند افزایش دما آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای استان روند افزایشی داشت، بیان کرد: در این مدت، ارومیه مرکز استان دمایی بین مثبت ۱۰ و منفی یک درجه سانتی گراد داشت و شهرستان چالدران با دمای منفی سه درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در هفته گذشته شاهد بارشهایی مطلوب به شکل برف و باران بوده که کل استان را پوشش داد و بیشترین میزان آن در پلدشت با ۴۳ میلی متر بارش بود.