همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک نماد و الگوی کاربردی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، سردار "مهدی ظفری" روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره ادبی یوسف که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، افزود:  برای رشد و تعالی جامعه راهی نداریم جز اینکه اندیشه و تفکر بزرگ و موثر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از منش و روحیه ولایی مردم هراس دارد، عنوان کرد: هیچ وقت در نگرش شهید سلیمانی حمایت از هیچ گروهی نمی‌بینید، ایشان جهانی فکر می‌کرد و به دنبال تشکیل حکومت جهانی بود.

به گفته وی، باید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیریم که خودمان را از جامعه جدا نبینیم، قهر ما از جامعه قهر از انقلاب است و این رسالت سنگینی بر دوش تک تک ماست.

دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف نیز در این آیین گفت: مهم ترین دلیل برگزاری این جشنواره بازشناسی و بازگویی و افزایش داشته‌های هنر و مقاومت است.

علی نجفی افزود: در دوره نهم این جشنواره حدود ۱۰۰ اثر دریافتی توسط هیأت داوران بررسی شد و در مرحله اول همه آثار توسط ۲ داور و در مرحله بعد توسط هیأت داوری بررسی شد و سی اثر در زمینه دفاع مقدس به مراحل بعد راه یافت.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی همچون حماسه سازی بانوان، انتظار و جانفشانی نوجوانان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده بودند، خاطرنشان کرد: با وجود ویروس کرونا تعداد بالای آثار نشان‌دهنده علاقه جامعه به ادبیات داستانی و دفاع مقدس است.

دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف با اشاره به اینکه این جشنواره برای نهمین بار در سطح استان همدان برگزار شد، عنوان کرد: در این جشنواره ۸۴ اثر به رقابت پرداختند که نسبت به سال‌های گذشته ۲ درصد رشد داشته اند.

جشنواره ادبی یوسف در سال ۱۳۸۵ با یاد و گرامیداشت شهید «یوسف ملک شامَران» پایه گذاری شد و تا کنون هشت جلد کتاب با عنوان یوسف به عنوان دستاورد جشنواره منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، همچنین بیست‌ و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت با معرفی برگزیدگان نیز در باغ موزه دفاع مقدس همدان به کار خود پایان داد.

در پایان این کنگره، زهرا طهماسبی از همدان، ریحانه نوری از تویسرکان و  شکوفه رضایی از رزن به عنوان نفرات برتر تجلیل شدند.