لارستان- ایرنا- نخستین مرحله از اجرای انتخابات ۱۴۰۰ با نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر ساعت ۲۴ شامگاه سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹ به پایان رسید که به گفته فرماندار گراش استان فارس ۵۱ نفر در این شهرستان داوطلب این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر شدند.

مجید غلام پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این مجموع ۳۷ نفر در شهر گراش و ۱۴ نفر نیز داوطلب حضور در ششمین دوره شورای شهر اَرَد این شهرستان شدند.

وی با بیان اینکه ۶ نفر از ثبت نام شدگان سابقه عضویت در ادوار گذشته شوراهای شهر را دارند گفت: از این تعداد ۴۳ نفر به صورت حضوری و هشت نفر نیز به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کردند.

غلام پور بیان کرد: همچنین از مجموع داوطلبان شهر گراش۳۲ نفر مرد و هشت زن و از ۱۴ ثبت نامی شهر ارد نیز ۱۱ مرد و سه زن پا به عرصه رقابت در این دوره از انتخابات شورای شهر گذاشتند.

وی با اشاره به میزان تحصیلات داوطلبان ثبت نام شده نیز گفت: یک نفر فوق دیپلم، دو نفر با تحصیلات حوزوی، ۳۵ نفر از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس،۱۱ داوطلب دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و ۲ نفر هم دارای مدرک دکتری هستند.

فرماندار گراش گفت: همچنین پنج نفر از ثبت نام شدگان بازنشسته،چهار نفر استاد دانشگاه، ۱۲ نفر کارمند، ۱۳ نفر فرهنگی، یک شخص روحانی هستند و ۱۶ نفر نیز شغل آزاد و سایر مشاغل دارند.

رئیس ستاد انتخابات گراش در خصوص رده های سنی داوطلبان شورای اسلامی در این شهرستان ادامه داد: پنج نفر زیر۳۰ سال، بین ۳۰ تا ۳۹ سال ۲۲ نفر، بین ۴۰ تا ۴۹ سال ۱۴ و ۱۰ نفر نیز بالای ۵۰ سال سن وارد ششمین دوره شورای شهر در این شهرستان شده اند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه  ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.