ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کشفیات مواد مخدر در این استان طی سال جاری بسیار بالا بوده و تلاش نیروهای انتظامی و نظامی در این خصوص ستودنی بوده است.

محمدمهدی شهریاری چهارشنبه شب در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کشف مواد مخدر بالای ۱۰ تن در این استان قابل توجه است، افزود: امیدوارم سال ۱۴۰۰ سال بدون گرانی، اقتصاد خوب و نداشتن تحریم بوده و سال بسیار خوبی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید به صورت مداوم برگزار و فرمانداران باید در همه جلسات حضور مستمر داشته باشند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: امسال ۱۰ هزار و ۲۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بسیار قابل توجهی دارد.

سردار مسعود خرم نیا افزود: ۱۳ شبکه مواد مخدر طی سال جاری در آذربایجان غربی شناسایی و منهدم و ۸۱۶ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در این زمینه توقیف شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر در جرایم حوزه مواد مخدر  در آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شده اند.

وی اظهار داشت: ۵۷۶ میلیارد و ۶۸ میلیون تومان از دارایی های قاچاقچیان مواد مخدر نیز طی سال جاری در آذربایجان غربی شناسایی و توقیف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت ۹ هزار و ۷۰۸ فقره پرونده تشکیل و به مقام قضایی تحویل داده شده است.

سردار خرم نیا افزود: از اول سال تاکنون ۲ هزار و ۳۶۰ مورد طرح کنترل اطراف مراکز آموزشی، دانشگاهی، ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در این استان توسط نیروهای انتظامی اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی به علت هم مرز بودن با سه کشور یکی از مقاصد مهم شبکه های قاچاق مواد مخدر برای ترانزیت این مواد به خارج از کشور است که پلیس نیز در اکثر موارد، اعضای این شبکه ها را دستگیر می کند.