ایلام - ایرنا - شمار زیادی از شهروندان ایلامی در پنج شنبه آخر سال به رغم مسدود بودن مسیر آرامستان ها پیاده بر سر مزار درگذشتگان خود حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی که بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا، مسیرهای منتهی به آرامستان‌های ایلام توسط پلیس مسدود بود، اما برخی از شهروندان خودروهای خود را در حاشیه جاده پارک کرده و پیاده به سمت آرامستانها در پنج شنبه آخر سال راهی شدند.

به رغم توصیه ها و اطلاع رسانی در خصوص خطر ابتلا به کرونا، شمار زیادی از مردم بدون توجه به این مسأله در پنج شنبه آخر سال در یکی از مکان هایی که بسیار شلوغ یعنی آرامستانها حضور پیدا کرده اند.

 اکنون بر اساس اعلام مقامات بهداشتی استان وضعیت استان ایلام به دنبال شروع پیک چهارم کرونا زرد رنگ و شهرستان دهلران این استان نیز در وضعیت نارنجی است.

هرچند هشدارهایی در خصوص افزایش شمار بستری ها از رسانه های فضای مجازی استان به صورت مکرر منتشر می شود، اما برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجهی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون آرامستان‌های بهشت رضا، امامزاده علی صالح (ع)، حاج بختیار، امام زاده سید حسن (ع) مهران و سایر مناطق شهری و روستایی ایلام مملو از جمعیتی است که در پنج شنبه آخر سال برای نشان دادن علاقه خود به درگذشتگان راهی آرامگاه عزیزان خود شده اند.

عید اموات در پنج شنبه آخر سال از سنت های قدیمی مردم ایلام است و معمولا مردم ایلام با پخت شیربرنج و انواع حلوا و شیرینی محلی و توزیع خیرات و فاتحه همه ساله این آیین را برگزار می کنند.

این در حالی است که پنج شنبه و جمعه غریبان نیز از دیگر آیین های مردم ایلام است که با حضور در شهرستان های دور افتاده که اموات افراد در آن مدفون شده اند، یاد درگذشتگان خود را گرامی می‌دارند.