به گزارش روز جمعه ایرنا، بریتیش ایرویز با صدور بیانیهای اعلام کرد که این تصمیم را از آن جهت گرفته که بسیاری از کارکنان این شرکت مشغول دورکاری هستند و نیاز به ساختمان این شرکت کم شده است.
در این بیانیه میخوانیم که سیاست این شرکت برای دوران پسا کرونا هم مخلوطی از دورکاری و کار در محیط کاری خواهد بود و نیاز به ساختمان عریض و طویل کنونی کم خواهد شد.
ساختمان بریتیش ایرویز در منطقه واترساید نزدیک فرودگاه بین المللی هیتر لندن قرار دارد که در سال ۱۹۹۸ به قیمت ۲۰۰ میلیون (۲۷۹ میلیون دلار) خریداری شد. این ساختمان همچنین مقر شرکت «آی ای جی» که مالک بریتیش ایرویز است به شمار میرود.
بریتیش ایرویز در بیانیه خود آورده است: ما کسب و کارمان را بهگونهای مورد بازنگری قراردادیم تا از بحران خارج شده و در حال بررسی این مساله هستیم که آیا همچنان به یک مقر بزرگ نیاز داریم؟
این شرکت انگلیسی سال گذشته برای فرار از ورشکستگی ناشی از بحران کرونا، ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. در حال حاضر از ۳۰ هزار کارمند باقیمانده این شرکت اغلب دورکار، خلبان، کادر پرواز یا مهندس هواپیما هستند.
ناگفته نماند که آینده وضعیت ساختمان بریتیش ایرویز هم با توجه به طرح توسعه باند سوم فرودگاه هیترو چندان روشن نبود و ممکن بود در جریان اجرای این طرح تخریب شود.
به گزارش ایرنا، بحران شیوع کرونا برای شرکتهای هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمیرود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کردهاند.
بریتیش ایرویز سال گذشته به دلیل کاهش سفرهای هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا ۶.۴ میلیارد یورو خسارت دید.
نتایج تحقیقات انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی نشان میدهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیشبینی شده که شرکتهای هواپیمایی انگلیس حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.