یاسوج- ایرنا- رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۳۲ نفر برای تصاحب ۹۱ کرسی شورای اسلامی شهرهای این استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۷۱۳ نفر از آنان ثبت نام نهایی شدند.

فتاح محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نام نویسی  ۱۸ نفر نهایی نشده است و  یک نفر از داوطلبان از شهر مادوان نیز انصراف داد.

وی افزود: از مجموع ۷۱۳ داوطلب نامنویسی کرده برای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد؛ ۹۴ درصد آقایان و ۶ درصد خانم‌ها هستند.

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ثبت نام بیش از  ۸۵ درصد داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط کرونایی غیر حضوری و به صورت مکانیزه انجام شده است.

محمدی عنوان کرد: بیشترین آمار داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۲۱۹ داوطلب و کمترین نیز در شهرستان مارگون با ۲۷ داوطلب است.

وی ابراز داشت: حدود ۴۵ روز زمان برای رسیدگی به شرایط داوطلبان و صلاحیت آن‌ها در انتخابات لازم است که آمار نهایی داوطلبان اعلام شود.

رییس  ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوامل اجرایی انتخابات در این استان برای فراهم کردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا شاهد برگزاری انتخاباتی پر شور باشیم.

محمدی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰، همزمان در استان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت برگزار می شود.

وی بیان کرد: هیات های اجرایی هم اکنون در شهرستان های این استان مشخص شده و صندوق ها نسبت به دور گذشته افزایش خواهد یافت.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان و بیش از ۱۷ شهر است.