یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: سال نو آغاز تحول درونی و خودسازی در مسیر رسیدن به ارزش‌های الهی است و باید برای ارتقای آن از تمامی لحظات استفاده کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری در پیامی با تبریک آغاز سال ۱۴۰۰ و با اشاره به میلاد امام زمان(عج) در ابتدا و انتهای این سال افزود: امیدواریم در این سال مهدوی، شاهد حاکمیت اسلام در جهان باشیم و به تحول معنوی برسیم .

وی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و فرا رسیدن سال نو و مصادف شدن آن با ماه مبارک شعبان‌العظم ادامه داد: در ایام مبارکی هستیم و ماه شعبان و سال جدید با هم مصادف شده که این ایام را به همه مومنان و مردم استان تبریک می گوییم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم خدای متعال این سال را بر همه ما مبارک گرداند و آثار سوء این ویروس را از جامعه برطرف کند و مردم سالی خوب، پر برکت همراه با صلح و صفا و صمیمیت را آغاز کنند.

ناصری یزدی با اشاره به دعای تحویل سال گفت: باید از خدایی که انقلاب قلب‌ها و محبت‌ها، عزت‌ها، شرافت‌ها و کرامت‌ها در دست اوست بخواهیم تا بینش ما را افزایش دهد و دین ما را والا بدارد و نگاه ما را عمیق کند و ما را در پیشرفت زندگی و حرکت به سوی تکامل یاری کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: در کنار شکر نعمت باید نگرانی داشته باشیم که یک سال دیگر گذشت و یک سال از یخ عمر آب شد و یک سال از عمر ما در دنیا کم شد بنابراین باید برای جبران کمبودهای گذشته برنامه‌ریزی کنیم .

ناصری یزدی با اشاره به اینکه خلقت انسان هدف دارد و هدف زندگی طی کردن مسیر کمال است گفت: هدف و مسیر زندگی برای بسیاری از انسان‌ها فراموش شده و باید نسبت به این موضوع دقت نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال همه نعمت‌ها و آسمان و زمین و ستارگان و فصل‌ها را برای آسایش ما خلق کرده و برای زندگی انسان این همه هنر به کار برده بنابراین باید مراقب باشیم تا نعمت های خدا را از ضایع نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به حضور مسافران نوروزی افزود: مسافران نکات بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد خیز مجدد کرونا نباشیم و تا حد امکان از سفر خودداری کنند و مردم دید و بازدیدها را کاهش داده و آن را به زمان مناسب‌تری موکول کنند.

ناصری یزدی بر رعایت حرمت مردم شهر دارالعباده توسط گردشگران تاکید کرد و یادآور شد: یزد شهر فرهنگ است و مردم، فرهنگ دینی قوی دارند که امیدواریم گردشگران آن را مراعات کرده و آداب اخلاق اسلامی را رعایت کنند تا همگان از این سفرها خاطره خوشی داشته باشند.