سبزوار- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش مالیات واحدهای تولیدی فعال از ۲۵ به ۲۰ درصد یکی از گام‌های مجلس در راستای تحقق شعار سال است.

بهروز محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»  از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مجلس برای کمک به تولید کنندگان اقدامات جدی را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه موانع پیش روی تولید پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: نمایندگان مجلس به حکمت و فوریت شعار سال پی برده اند و ضرورت عملی ساختن آنرا بیش از دیگر مسوولان احساس کرده اند.

نماینده شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی موانع جدی در مسیر تولید، قوانین دست و پاگیر و کمبود برخی زیرساخت‌ها است که برای تحقق شعار سال باید بوروکراسی اداری تسهیل شود.

محبی ادامه داد: در سالهای گذشته ستادی برای تسهیل و رفع موانع تولید در مراکز استانها فعال شده بود اما همچنان موانع زیادی در مسیر تولید وجود دارد و گام هایی اساسی باید در این حوزه برداشته شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس برای تسریع در عملیاتی شدن شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها،  علاوه بر حذف مجوزهای غیرضروری در مسیر تولید، تسهیل در صدور ارائه مجوزها را در دستور کار خود قرار می دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد است.