زنجان - ایرنا – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در طرح‌ نوروزی این اداره کل ‭۲۰۰‬‬ راهدار در ۳۰ راهدارخانه برای کاربران جاده ای استان خدمات می‌دهند.

جواد یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تردد در جاده های استان به صورت عادی و روان در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: در سه روز اخیر بیشترین حجم ترددها در ورودی آزادراه قزوین به سمت زنجان، سپس به طرف تبریز و ترافیک قابل توجهی به اردبیل داشتیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: قبل از نوروز آماده‌سازی های ویژه ای را در مسیرهای ارتباطی استان از قبیل خط کشی ورودی های شهرها، اصلاح روشنایی در گردنه های کوهستانی و تصحیح علایم راهنمایی و رانندگی را انجام داده ایم.
به گفته یوسفی، در طرح نوروزی از اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز امسال ۲۰۰ راهدار در ۳۰ راهدارخانه استان به صورت شبانه روزی خدمات می دهند.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر همه راهدارخانه های استان زنجان باز است، یادآوری کرد: در صورت نیاز از این مکان ها به منظور رفاه حال مسافران استفاده می شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از فعالیت گشت های راهداری در جاده‌های استان خبرداد و افزود: کنترل حمل و نقل و در جاده ها انجام می شود و مرکز مدیریت راههای این اداره کل آماده پاسخگویی به هموطنان یا شماره ۱۴۱ است.
یوسفی تاکید کرد: برای امروز و فردا/چهارشنبه/ احتمال بارش باران و وزش باد شدید در جاده های استان پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: ضرورت دارد رانندگان، خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، به ویژه چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی کرده و بدون این تجهیزات اقدام به تردد نکنند. 
یوسفی، از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.