لارستان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان استان فارس گفت: یک هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان سال گذشته(۹۹) تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره کمتر از پنج درصد دریافت کردند.

امیر برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهاد سال ۹۹ افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به متقاضیان و افراد محروم و خانواده های نیازند و فاقد مسکن مناسب پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلات کم بهره و همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب کمک بلاعوض بوده  که به ۸۵۰ نفر از واجدان شرایط در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلب اسلامی شهرستان لارستان گفت: این میزان کمک بلاعوض از مبلغ پنج تا ۳۰ میلیون تومانی به متقاضیان و افراد نیازمند و محروم پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن لارستان بیان کرد:  همچنین این نهاد سال گذشته به  ۳۴۰ نفر از واجدان شرایط و افرد محروم وام های ۵۰۰ و۳۰۰ میلیون ریال در قالب کمک  های بلاعوض پرداخت کرد.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات ‌وکمک بلاعوض به ۱۰۰ نفر از اقشار کم درآمد و خانوار های دارای دو معلول زیرپوشش بهزیستی نیز از دیگر اقدامات بنیاد مسکن لارستان برای تامین سر پناه مقاوم به متقاضیان این شهرستان بوده است. 

وی ادامه داد: حمایت از محرومان و افراد نیازمند و خانواده های فاقد مسکن و سرپناه مناسب در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر لارستان در سال ۱۴۰۰ نیز با جدیت و قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان بیان کرد: همچنین این نهاد در سال ۹۹ افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض به ۵۸۴ متقاضی از خانواده‌های محروم و اقشار کم درآمد، ایتام و طلاب پرداخت کرده است.

برومند افزود: در مدت یاد شده نیز، ۸۰۶ قطعه زمین به جوانان، افراد نیازمند و فاقد مسکن در روستاهای این شهرستان واگذار و ۳۰ هکتار از زمین‌های ملی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تملک شده است.

وی تصریح کرد: صدور بیش از ۵۰۰ جلد سند روستایی به ویژه در بخش‌های جویم و بیرم، اجرای طرح‌های بهسازی روستایی شامل تک لبه، کانیو، زیرسازی و دیوارحائل برای ۹روستا با صرف اعتباری بیش از ۱۰میلیارد ریال، عملیات لبه گذاری‌، محوطه سازی، اجرای سنگ فرش و پارک محله ای برای سه روستای کریشکی، گاوبست و چغان با اعتباری افزون بر۱۲ میلیارد ریال و همچنین بازنگری طرح هادی در۱۱ روستای لارستان از دیگر فعالیت‌ها و اقدام‌های مهم این نهاد در سال ۹۹ بوده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر  لار در ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.