تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

یزد- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: سه رستوران و فروشگاه بین راهی و چند مرکز اقامتی غیرمجاز در استان تعطیل شد.

به گزارش سه‌شنبه شب روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هما خورشیدی افزود: رستوران بین راهی و چند مرکز اقامتی غیرمجاز با هدف اجرای مصوبه‌های ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل شد.

وی با اشاره به بازدید از مراکز عمومی ۲ مسیر ترانزیتی یزد تصریح کرد: با توجه به ضرورت جلوگیری از فعالیت خانه‌های غیر مجاز، سه خانه پلمب شده و ۶ مورد برخورد و اخطار با این واحدها صورت گرفت.

این مسوول اظهار کرد: بر اساس الزام‌های در نظر گرفته شده برای واحدهای گردشگری، همه واحدها برای فعالیت و ارائه خدمت به مسافر باید نسبت به اخذ گواهی بهداشت اقدام کنند.

خورشیدی گفت: واحدهای گردشگری باید برای حفظ سلامت کارکنان و میهمان‌ها موارد بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

استان یزد یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها